کد خبر: ۵۲۷۸۷
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

سایپا 8 ریال سود تصویب کرد/ بی اعتنا به حسابرس و نماینده سازمان بورس

سایپا 8 ریال سود تصویب کرد/ بی اعتنا به حسابرس و نماینده سازمان بورس

مجمع سالانه سایپا با تقسیم سود 8 ریالی هر سهم ، بی اعتنایی به گزارش حسابرس و سازمان بورس و خروج نماینده نهاد ناظر بازار سرمایه و نمایش تصویری مثبت از آینده توسط مدیرعامل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه سایپا در آخرین روز تیر و با حضور بیش از 70 درصد سهامداران برگزار شد و طی آن با وجود مخالفت حسابرس و نماینده سازمان بورس، مقرر شد برای هر سهم 8 ریال سود تقسیم شود.

در این مجمع ، نماینده سازمان بورس با اشاره به شفاف سازی دیروز در مورد صورت های مالی سال گذشته "خساپا" مواردی را مطرح و مواضع صریح سازمان در مورد چگونگی کاهش زیان 4.8 هزار میلیارد تومانی و کاهش فروش 2 هزار میلیارد تومانی و افزایش سود سال مالی قبل را تشریح کرد که با اعتراض های مکرر سهامداران روبرو شد.

با این همه ، هیات رئیسه مجمع و هیات مدیره سایپا بر صحت صورت های مالی تاکید کردند و در نهایت مقرر شد 10 درصد از سود محقق شده 380 میلیارد تومانی معادل 8 ریال برای هر سهم تقسیم شود.

این سود در شرایطی با رای اکثریت تصویب شد که نماینده سازمان بورس قبل از این مصوبه ، جلسه را ترک کرد.

در این مجمع ، مهدی جمالی مدیرعامل سایپا که وعده بازگشایی قبل از مجمع را محقق نکرد و توضیحی هم در مورد ابهامات سازمان بورس نداده، تصویری مثبت و روشن از آینده به نمایش گذاشت و از معرفی سالانه دو محصول جدید، افزایش حجم تولیدات، اصلاح نقدینگی شرکت ، کاهش هزینه ها و... خبر داد.

با این اوصاف باید تصمیم سازمان بورس در مورد صورت های مالی 95 و مجمع سالانه آن و همچنین آینده بازگشایی نماد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ