کد خبر: ۵۲۷۹۴
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

علت رویداد عجیب امروز بازار مشخص شد
بورس پرس خبر می دهد:

علت رویداد عجیب امروز بازار مشخص شد

علت رشد ۳۸ درصدی قیمت سهم شرکت داروسازی قاضی حاضر در بازار ج فرابورس آن هم دردومین روز حضور، که موجی از حیرت ها و اعتراضات را ایجاد کرد، مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام، شرکت داروسازی شهید قاضی با رشد قیمت 38 درصدی ( قیمت پایانی هرسهم ) ان هم در دومین روز گشایش نماد ، خبرساز شد و موجی از حیرت ها و اظهار نظرها و اعتراضات را به سمت عملکرد مسئولان بازار سرمایه مخصوصا" فرابورس ایجاد کرد.

این شرکت 13.5 میلیارد تومانی درحالی بعد از اخراج از بورس ، از مرداد سال گذشته به‌عنوان دویست و یکمین نماد، در بازار پایه توافقی فرابورس درج شده که چهارشنبه گذشته نماد آن در بازار پایه ج فرابورس باز شد و طی آن با معامله بیش از 31. میلیون سهم ، فرایند کشف قیمت با بهای 1954 تومانی هر سهم طی شد.

اما امروز در دومین روز حضور ، بهای هر سهم "دقاضی" با رشد 38 درصدی به حدود 2699 تومان رسید که مایه تعجب و حیرت و اعتراض بسیاری از فعالان بازار شد.

در این رابطه پیگیری های بورس پرس از مسئولان درباره این رویداد مهم نشان داد چنین روالی در بازار پایه ج فرابورس (که تنها دو شرکت داروسازی قاضی و سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین حضور دارند) عادی بوده و برای شرکت دوم این بازار یعنی "وبرق" هم رخ داده اما به دلیل قیمت پایین و درصد اندک ، مورد توجه قرار نگرفته بود.

طبق ماده 10 نحوه انجام معاملات در بازار پایه و 3 تابلوی الف، پایه ب و پایه ج ، داد و ستد سهام و حق تقدم خرید سهام در تابلو ج  تنها در سه روز معاملاتی هفته شامل روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بوده و معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در این تابلو به صورت عادی و با انجام دو مرحله حراج ناپیوسته صورت می‌گیرد با این تفاوت که نوسان روزانه قیمت سهام دامنه و محدودیتی ندارد.

به همین دلیل و با توجه نبود دامنه نوسان برای سهام شرکت های حاضر در بازار پایه ج ، در مرحله پیش گشایش امروز، برخی سهامداران بر اساس تحلیل و خواسته خود ، اقدام به قیمت گذاری بالای سهام کردند که با عدم تکرار رویه سهامداران عمده در عرضه سهام ( مانند چهارشنبه گذشته ) همراه شد.

با این اوصاف به اعتقاد مسئولان فرابورس ، رشد 38 درصدی قیمت سهام "دقاضی" عادی بوده و مسئولان مرتبط در جریان جزییات آن بوده و هستند و بازار ب و ج فرابورس می تواند آزمون مناسبی برای حذف دامنه نوسان شرکت های بورسی باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ