کد خبر: ۵۲۷۹۶
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

اوپک توانایی انجام اقدام ابتکاری ندارد/عدم تمایل حضور در ایران
مدیر ارشد یک شرکت ایتالیایی:

اوپک توانایی انجام اقدام ابتکاری ندارد/عدم تمایل حضور در ایران

مدیر ارشد اجرایی شرکت انی ضمن اعلام اینکه به حصول توافق مابین اعضای اوپک و غیر اوپکی ها در نشست آتی خوشبین درخصوص قرارداد توسعه پارس جنوبی گفت: برای اینکه نخستین شرکت حاضر در ایران باشیم، رقابت نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایتالی یوروپ 24، کلودیو دسکالزی در آستانه نشست اعضای اوپک و کشورهای غیراوپکی گفت: چندان نسبت به حصول توافق در این نشست خوش‌بین نیست.وضعیت ژئوپلتیکی بسیار حساس است و چندین کشور عضو اوپک درگیر این شرایط هستند. همچنین سایه نفت و گاز شیل آمریکا بر بازار نفت که با فزونی تولید مواجه است، سنگینی می‌کند و بازار به میزان زیادی تحت اختیار سفته‌بازی مانع می‌شود تا قیمت پایین نفت از بحران سه ساله خارج شود.

وی معتقد است: بازار نفت، بازاری بدون قانون است و این بی‌قانونی سبب از دست رفتن 470 هزار فرصت شغلی در بخش انرژی شده و میلیون‌ها نفر را به فقر کشانده است.

این مدیر نفتی در پاسخ به سوال تصور حل شدن مشکل قیمت ها توسط یک کاهش تولید جدید دشوار است؟ گفت: من خوشبین‌ نیستم. نفت وارد بحران دشواری شده است. اعتماد کمی میان سرمایه‌گذاران وجود دارد  از اینرو احتمالا اوپک توانایی انجام یک اقدام ابتکاری بنیادی ندارد.

دسکالزی در مورد امضای قرارداد توتال با ایران برای توسعه یک میدان گازی بزرگ و آنچه انی را از انجام چنین کاری بازداشت، توضیح داد: ما خوشحالیم که توتال در ایران است. ما برای اینکه نخستین شرکت (حاضر در ایران) باشیم، رقابت نمی‌کنیم. ما تنها شرکتی بودیم که 15 سال در ایران فعالیت داشتیم و هنوز هم آنجا هستیم. شرکت انی نیز 1.5 ماه پیش با شرکت ملی نفت برای توسعه میدان نفتی دارخوین و میدان گازی کیش توافقی امضا کرد.

وی افزود: انی نسبت به رقبا در وضعیت متفاوتی قرار دارد. ما در 7 سال گذشته، میادینی با ظرفیت 14 میلیارد بشکه نفت در ازای یک دلار در هر بشکه اکتشاف کرده‌ایم که این یعنی، هزینه توسعه این میادین بسیار پایین است. ما همچنین در کشورهای بسیار زیادی از جمله لیبی، مصر، ونزوئلا حضور داریم. انی در نیجریه، آنگولا، کنگو، غنا، کنیا و موزامبیک نیز فعال است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ