کد خبر: ۵۲۸۲۴
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۵/۱

نیروهای یمنی پالایشگاه نفت عربستان را هدف قرار دادند

نیروهای یمنی پالایشگاه نفت عربستان را هدف قرار دادند

نیروهای یمنی با موشک یک پالایشگاه نفت در استان "ینبع" عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از شبکه خبری المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند موشک دوربرد "برکان H-2" به سوی پالایشگاه نفت در استان ینبع عربستان شلیک کرد، همچنین یک منبع آگاه در یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یادآورشد که موشک به هدف اصابت کرده است.

پالایشگاه های نفت ینبع دومین منطقه نفتی در عربستان سعودی به شمار می رود، عربستان در این منطقه دارای سه مجتمع نفتی شامل پالایشگاه های "سامبر"، "یاسرف" و "ینبع" است و ظرفیت پالایش نفت در این سه مجتمع بالغ بر یک میلیون و 50 هزار بشکه در روز می باشد.

یک منبع نظامی گفت: مناطق نفتی ینبع واقع در سواحل دریای سرخ با نزدیکترین نقطه مرزی یمن بیش از یکهزار کیلومتر فاصله دارد. یمن با توسعه صنعت موشکی خود از ماه فوریه گذشته تاکنون توانسته چندین مرکز اقتصادی و نظامی دولت ریاض را هدف قرار دهد، همچنین در فوریه سال جاری میلادی یک فروند موشک «برکان 2» به پایگاهی نظامی در غرب ریاض شلیک کرد.

ماه مارس نیز یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک فروند موشک از همین نوع، پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض را هدف قرار داد، همچنین با تدارک ریاض برای استقبال از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 19 ماه مه گذشته یگان موشکی یمن یک فروند موشک برکان 2 به ریاض شلیک کرد.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ