کد خبر: ۵۲۸۲۵
۱۳:۸ - ۱۳۹۶/۵/۱

انتقاد نماینده مجلس از  انتشار اوراق مشارکت و بدهی دولت

انتقاد نماینده مجلس از انتشار اوراق مشارکت و بدهی دولت

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تعیین سقف برای انتشار اوراق مشارکت گفت:پیش خور کردن منابع دولت ها کار صحیحی نیست و به نوعی برای دولت های بعد تعهد ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی درخصوص انتشار اوراق مالی به خانه ملت گفت: تجربه بیانگر این است که دولت ها با استفاده از روش های مختلف، اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های معین، مانند  احداث سد و پالایشگاه صادر کرده اند.

وی افزود: انتشار اوراق بدهی در سال های گذشته، محدود به اجرای یک پروژه معین نشده و پروژه های دیگری را شامل می شود و بر حسب مورد به پیمانکاران و طلبکاران دولت ارائه می شود که البته می تواند مکانیزم مطلوبی نیز با لحاظ شرایطی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در انتشار اوراق بدهی باید مدیریت صحیحی از لحاظ مدت زمان سررسید اوراق بدهی صورت گیرد.حجم اوراق بدهی و توجه به نحوه تامین مالی اصل و سود اوراق از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی ادامه داد: پیش خور کردن منابع دولت ها کار صحیحی نیست و به نوعی سلب اختیار برای دولت ها محسوب می شود بنابراین باید سقفی برای انتشار اوراق مشارکت در نظر گرفته شود.باید از انتشار غیرمتعارف اوراق مشارکت جلوگیری شود به دلیل اینکه تعهد برای دولت بعد ایجاد می کند.بخش مدیریت بدهی های وزارت اقتصاد باید در خصوص انتشار اوراق بدهی مدیریت مطلوب تری داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ