کد خبر: ۵۲۸۴۴
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۲

عملکرد 12 ماهه بانک بزرگی که با توقف 13 ماهه نماد، امین سهامداران است !!!
با زیان 1.3 هزار میلیارد تومانی:

عملکرد 12 ماهه بانک بزرگی که با توقف 13 ماهه نماد، امین سهامداران است !!!

بانک صادرات که با فاصله 13 ماهه از بورس خود را امین سهامداران می داند، عملکرد 12 ماهه سال گذشته را با زیان 1.3 هزار میلیارد تومانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات که با سرمایه 5.78 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک بازار سهام محسوب می شود، درحالی از تیر سال گذشته با توقف نماد روبرو است که مدیران آن ، خود را امین سپرده گذاران و سهامداران اعلام کرده و بازگشایی نماد را فقط در کلام و نه در عمل ، یکی ازاولویت‌های کاری دانسته و مجمع 31 تیر را هم لغو کرده اند تا با سهامدارانی که بیش از یک سال از سرمایه دور شده اند، مواجه نشوند.

در این میان مدیران "وبصادر" در شرایطی طی 13 ماه توقف نماد به یکی دو مورد ، توضیحی نداده و از رسانه ها هم فاصله نجومی گرفته اند که بعد از ماه ها ، عصر دیروز اقدام به انتشار گزارش عملکرد 12 ماهه حسابرسی نشده کردند.

در این گزارش، به ازای هر سهم سال مالی اسفند گذشته ، 23 تومان زیان محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 32 درصد کاهش داشته است. این زیان با توجه به وجود 58.7 میلیارد سهم ، معادل بیش از 1.3 هزار میلیارد تومان یا یک پنجم سرمایه فعلی است.

با این اوصاف و با توجه به مواضع سازمان بورس که شرط بازگشایی نماد این بانک را منوط به ارائه اطلاعات 12 ماهه سال 95 دانسته و با اینکه مدیران این بانک معتقدند در راستای توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از سوی مراجع ذی صلاح خصوصا بانک مرکزی قدم برداشته و از سپرده ها و سهامداران صیانت می کنند، سوال اینجاست که آیا نماد بانک صادرات قبل از برگزاری مجمع دوم بازگشایی خواهد شد و یا اینکه توقف نماد ادامه دار خواهد بود و طلسم آن همچنان شکسته نخواهد شد؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ