کد خبر: ۵۲۸۵۰
۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۵/۲

تحلیل عجیب نماینده زن مجلس از دلایل رشد شاخص و اعلام حباب

تحلیل عجیب نماینده زن مجلس از دلایل رشد شاخص و اعلام حباب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام دلایل بهبود معاملات بازار سهام در هفته های اخیر گفت: بخشی از رشد شاخص بورس حبابی بوده و در حال حاضر ظاهری و مقطعی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بعد از 3.5 سال رکورد ورخوت و ضرر و زیان اکثر سرمایه گذاران، وضعیت بازار سهام در هفته های اخیر اندکی بهبود یافته که معصومه آقاپور علیشاهی در تحلیلی عجیب در خصوص رشد شاخص بورس به خانه ملت گفته این رشد ناشی از پایان مجامع، ارائه مطلوب صورت های مالی، نقش دلالان و تزریق بخشی از نقدینگی سپرده گذاران موسسات مالی دچار مشکل بوده و بخشی از رشد شاخص حبابی است.

این نماینده زن مجلس در اعلام دلایل بهبود اندک بازار از مواردی چون به کف رسیدن قیمت سهام اکثر شرکت ها، در پیش بودن کاهش نرخ سود بانکی، بهبود قیمت های جهانی، تجربه بهبود شرایط در 4 سال دوم دولت ها و... غافل مانده و بی توجه به مفاهیم پیچیده اقتصادی از شکل گیری حباب سخن گفته است.

به هر ترتیب وی اظهار داشت: اینکه شاخص بورس روند صعودی داشته باشد، نکته خوبی است اما متاسفانه این موضوع درحال حاضر ظاهری و مقطعی است.     

وی با تاکید بر ضرورت رشد پایدار بازار سرمایه ادامه داد: معمولا هرساله در اوایل تابستان و تا پایان تیرماه مجامع شرکت های بورسی تشکیل و تقسیم سود شرکت ها انجام می شود، همچنین تقسیم سود سهام شرکت های بورسی در این ماه در افزایش تقاضا برای خرید سهام موثر است که انجام آن به رشد شاخص کمک می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هرساله در اوایل تابستان برای ارائه مطلوب صورت های مالی، از سوی دلالان برخی از شرکت های بورسی خرید و فروش های سهام به صورت هدفدار نیز انجام می شود.

آقاپور علیشاهی ادامه داد: اتفاقاتی که برای سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در ماه های گذشته افتاد، باعث شده بخشی از نقدینگی های مردم به سوی بخش مسکن و بورس سوق داده شود. بنابراین می توان عنوان کرد عوامل مذکور در رشد شاخص بورس در چند روز گذشته موثر بوده است.

وی افزود:باید پذیرفت، کارهای زیرساختی برای تقویت بازار سرمایه انجام نشده و بخشی از رشد شاخص بورس به صورت حبابی بوده، بنابراین برای رشد واقعی بازار سهام باید بخش تولید تقویت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۵/۲
12
2
پاسخ
حباب نیست شاخص قلابیه یعنی بازار کلیتش منفیه ولی با بلوکزنی هر روز مثبتش میکنن.مثلا دیروز با بلوک فقط یک شرکت شاخصو 220 واحد رشد دادن.
» ناشناس | ساعت ۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۵/۲
8
0
پاسخ
راست گفته خوب ، دیروز که باید شاخص منفی میشد فقط با فولاد مثبتش کردن . هر وقت اکثر سهم ها مثبت بودن شاخص هم واقعاً مثبته
» ناشناس | ساعت ۱۰:۹ - ۱۳۹۶/۵/۲
10
0
پاسخ
باز چهار تا سهم مثبت شدند نمایندگان وظیفه شناس مجلس یاد بورس افتادن! جالبه توی سقوط آزادها کلا انگار وجود خارجی ندارن
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ