کد خبر: ۵۲۸۹۲
۱۰:۷ - ۱۳۹۶/۵/۳

نیجریه به توافق کاهش تولید نفت می‌‌پیوندد/ پایبندی ۹۸ درصدی اعضا
در بیانیه اوپک:

نیجریه به توافق کاهش تولید نفت می‌‌پیوندد/ پایبندی ۹۸ درصدی اعضا

سایت رسمی اوپک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیجریه با رساندن تولید به ۱.۸ میلیون بشکه،عضو توافق اوپک شده و نشست بعدی در سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سایت رسمی اوپک درباره نشست دیروز کشورهای تولیدکننده نفت در سن‌پترزبورگ روسیه، بیانیه‌ای منتشر کرد. 

در این بیانیه آمده است: نشست کمیته نظارت مشترک کشورهای عضو و غیرعضو برگزار شد که گزارش ماه ژوئن کمیته فنی و نیز عملکرد 6 ماهه نخست این توافق را بررسی می‌کرد.

پس از بررسی گزارش اعضا به این نتیجه رسیدند بازار نفت به سمت ثبات پیش می‌رود و پیشرفت قابل توجهی در مسیر متوازن شدن عرضه و تقاضا داشته است. این استنباط بر اساس گزارش کمیته فنی و نیز بررسی عملکرد 6 ماهه پس از توافق اوپک صورت گرفت.

در این نشست درباره نکته‌های مثبتی که توافق اوپک داشته چنین آمده که احتمالاً تقاضا در نیمه دوم سال جاری 2 میلیون بشکه افزایش یابد. همچنین درباره نقاط قوت در این مدت 6 ماه اشاره شده که کشورهای تولید کننده نفت به 98 درصد تعهدات عمل کرده‌اند به طوری که عمل به تعهدات توانسته حجم نفت ذخایر بازار را در فاصله ماه‌های ژانویه تا ژوئن 350 میلیون بشکه کاهش دهد.

همچنین ذخایر نفت کشورهای عضو غیر عضو از 250 میلیون بشکه به 90 میلیون بشکه کاهش یافته  واز این به بعد هم بر صادرات و تولید کشورها نظارت خواهد شد.

بر این اساس،قرار شده نیجریه که پیش از این از طرح کاهش تولید نفت معاف بود تولید را به 1.8 میلیون بشکه در روز برساند و پس از آن به عضو کشورهای متعهد شونده برای طرح کاهش تولید نفت در آید. در حال حاضر تولید نفت نیجریه 1.75 میلیون بشکه در روز است.

همچنین قرار شده پنجمین اجلاس کمیته مشترک نظارت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در سپتامبر 2017 برگزار شود البته در صورتی که ضرورت داشته باشد احتمال برگزاری نشست پیش از موعد هم وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ