کد خبر: ۵۲۹۰۷
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۵/۳

نظر دومین نماینده مجلس درباره رشد شاخص بورس و حباب

نظر دومین نماینده مجلس درباره رشد شاخص بورس و حباب

بعد از اظهار نظر عجیب نماینده زن مجلس درباره دلایل رشد شاخص و اعلام حباب، امروز هم یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره نظر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی بهبود نسبی بازار سهام آن هم بعد از 3.5 سال رکورد و ضرر و زیان اکثر سرمایه گذاران، معصومه آقاپور علیشاهی در تحلیلی عجیب در خصوص رشد شاخص بورس گفته بود این رشد ناشی از پایان مجامع، ارائه مطلوب صورت های مالی، نقش دلالان و تزریق بخشی از نقدینگی سپرده گذاران موسسات مالی دچار مشکل بوده و بخشی از رشد شاخص حبابی است.

امروز هم مهدی فرشادان دیگر نماینده مجلس درباره رشد شاخص بورس به خانه ملت گفت: بازار سرمایه به دلیل شفافیت، یکی از بازارهای مناسب  محسوب می شود که باید تقویت شود. در این میان سیاست های بازار سرمایه باید به نحوی باشد که مانع سوق نقدینگی به سمت سوداگری در بازارهایی مانند ارز و مسکن باشد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل برگزاری مجامع شرکت ها، بورس و شاخص این بازار تحت تاثیر قرار گرفته است. رشد شاخص بورس زمانی حباب گونه نیست که ناشی از عمکلرد مثبت شرکت ها از لحاظ کسب سود باشد.

این نماینده مجلس با  تاکید بر اینکه عملکرد بورس باید در توسعه صنعت موثر باشد،گفت: عملکرد صندوق های سرمایه گذاری باید به نحوی باشد که زمینه جذب نقدینگی های سرگردان را فراهم کند.

فرشادان ادامه داد: اگر تمامی بانک ها در موضوع پرداخت سود بانکی، مصوبات و  مقررات شورای پول و اعتبار را بصورت صحیح اجرایی کنند، می توانند مانع از بالا رفتن نرخ تامین مالی در اقتصاد شوند و با انجام این مهم زمینه سوق نقدینگی به بازار سهام فراهم می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۵/۳
0
0
پاسخ
اینا که وقتای رکود و سقوط بازار کلا آشنایی ای با بورس ندارن و در سکوت کامل به سر میبرن، یدفه از کجا با بورس و حباب و سایر موارد مرتبط باهاش آشنا میشن و اظهر نظر میکنن؟؟!اصلا میدونن یک سال توقف نماد یعنی چی؟ میدونن زیان سهامدارای بانکی به کجا رسید؟ میدونن عاقبت سهامدارای کنتور به کجا رسید؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ