کد خبر: ۵۲۹۰۸
۱۳:۶ - ۱۳۹۶/۵/۳

تبدیل ریال به تومان شأن قانون‌گذاری دارد/ آثار روانی کمتر برداشتن یک صفر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تبدیل ریال به تومان شأن قانون‌گذاری دارد/ آثار روانی کمتر برداشتن یک صفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به‌علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل ریال به تومان در کل کشور، تصمیم‌گیری در این خصوص از شئونات قانون گذاری است و در حوزه اختیارات رئیس جمهور نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسینعلی حاجی‌دلیگانی در خصوص تاثیرات تبدیل واحد پول از ریال به تومان در اقتصاد کشور به خانه ملت گفت: پیش‌ بینی من این است که تبدیل واحد پولی نمی‌تواند تاثیر منفی در اقتصاد داشته باشد و در محاسبات و تنظیم اسناد سهولت ایجاد می‌کند.

وی درخصوص اینکه آیا لزومی برای ارائه این لایحه به مجلس وجود دارد یا اینکه در حوزه اختیارات رئیس جمهور است افزود: به‌علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل واحد پول در کل کشور، تصمیم‌گیری در این خصوص از شئونات قانون گذاری است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در خیلی از قوانین، عنوان ریال قید شده ادامه داد: با توجه به آورده شدن عنوان ریال در بسیاری از قوانین کشور لایحه تغییر آن به تومان باید در مجلس بررسی شود.

حاجی‌دلیگانی درباره اینکه باید چند صفر از واحد پولی کم شود عنوان کرد: به دلیل تفاوت یک صفری بین ریال و تومان برداشته شدن یک صفر در جامعه از جهت روانی پذیرفته‌تر است و آثار روانی کمتری دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ