کد خبر: ۵۳۹۱۰
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۴

4 دلیل  رشد شاخص از نگاه نماینده مجلس و کارگزار سابق بورس

4 دلیل رشد شاخص از نگاه نماینده مجلس و کارگزار سابق بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مجلس معروف و بورسی ،۴ علت را برای رشد روزهای اخیر شاخص بورس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن نژاد که قبل از حضور در مجلس مدیرعامل کارگزاری رضوی بود و قبلا" پیش بینی هایی در مورد وضعیت بورس و شاخص کرده بود، درباره وضعیت هفته های اخیر بازار سهام و رشد متداوم شاخص به خانه ملت گفت: بورس دماسنج و آیینه تمام نمای اقتصاد محسوب می شود.در صورتی که اقتصاد از رکود خارج شود می توان انتظار داشت بورس نیز با تحول اساسی روبرو می شود.

وی یکی از دلایل رشد شاخص بورس در روزهای گذشته را خوش بینی هایی که درباره آینده اقتصاد وجود دارد، دانست و افزود: به دلیل اینکه پیش بینی می شود، حوزه مسکن از رکود خارج شود صنایع وابسته نیز با رشد روبرو می شوند که بدیهی است می تواند تبعات مثبتی برای بورس به همراه داشته باشد.

این نماینده مجلس، برگزاری مجامع سالانه شرکت های بورسی را در مدت اخیر و پیش بینی هایی که در خصوص سود سهام شرکت ها در سال آینده مطرح است را از دلایل موثر دیگر در روند صعودی شاخص بورس دانست.

حسن نژاد با اشاره به زمزمه هایی درخصوص کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: به طور طبیعی شاخص بورس تحت تاثیر اخبار مبنی بر کاهش نرخ سودبانکی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش تولید ادامه داد: تقویت بازار سرمایه و ایجاد شرایطی برای سوق نقدینگی به سمت این بازار مانع از رونق بازار سودگران در حوزه های مختلف اقتصادی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ