کد خبر: ۵۳۹۱۴
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۴

برنامه افزایش سرمایه۴۰۰ درصدی شرکت بورسی و صدور مجوز یک بیمه

برنامه افزایش سرمایه۴۰۰ درصدی شرکت بورسی و صدور مجوز یک بیمه

سرمایه گذاری صنعت بیمه برنامه افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی را اعلام کرد و بیمه اتکایی امین هم مجوز افزایش سرمایه ۲۳ درصدی را از سازمان بورس گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیمه اتکایی امین که با سرمایه 203 میلیارد تومانی در بازار عادی فرابورس درج شده،توانست مجوز افزایش سرمایه 23 درصدی سازمان بورس را اخذ کند تا روانه مجمع فوق العاده شود و سرمایه فعلی را به 250 میلیارد تومان برساند.

"اتکام" این تامین مالی 47 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف رعایت مصوبه هیات وزیران انجام خواهد داد.شرکت سهامی بیمه ایران با 17.9 درصد و بیمه آسیا با 15.2 درصد سهم،جزء سهامداران این شرکت بیمه محسوب می شوند.

همچنین سرمایه گذاری صنعت بیمه که با سرمایه 75 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد،درصدد است درصورت موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده با افزایش سرمایه 400 درصدی،سرمایه فعلی را به 375 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی"وبیمه" از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی  و سود انباشته با 3 هدف تامین منابع مالی جهت تکمیل پروژه تجاری اداری گلستان خیام ، بهبود و توسعه پورتفوی سرمایه گذاری ها و اصلاح ساختار مالی طی دو مرحله صورت می گیرد.

بیمه مرکزی با 21.2 درصد و سرمایه گذاری آتیه دماوند با 14.3 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

بنابر این گزارش،سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ که اواسط اردیبهشت سال جاری به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به فروش و سپس خرید بخشی پروژه تجاری اداری گلستان خیام واقع در منطقه 22 با توقف نماد روبرو شده بود، درباره فروش 10 درصدی سهام توسعه عمران بیمه و اثر 55 ریالی در سود هر سهم در اواسط خرداد، دست به شفاف سازی زد اما این شفاف سازی موجب ادامه کاهش قیمت سهام " وبیمه" و افزایش فشار فروش شد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ