کد خبر: ۵۳۹۳۵
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۵/۴

امیدواری ها به بهبود بازار سهام بیشتر شد/ روزهای مثبت شاخص با ۵۷ روز
با تقویت شاخص درکانال ۸۱ هزارتایی و افزایش ارزش معاملات:

امیدواری ها به بهبود بازار سهام بیشتر شد/ روزهای مثبت شاخص با ۵۷ روز

با تقویت شاخص در نیمه کانال ۸۱ هزار واحدی و افزایش ارزش معاملات، امیدواری ها به تداوم بهبود شرایط بازار سهام بعد از ۴ سال بیشتر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی امروز هشتاد و دومین روز کاری بازار سهام در سال 96 بود که روند آرام صعودی شاخص بورس هم تکرار شد تا نشانه های بهبود شرایط که از چند وقت پیش در افزایش حجم معاملات نمایان شده بود، بیشتر شود.

به این ترتیب به مدد افزایش قیمت های جهانی محصولات فلزی ، گزارش عملکرد مناسب سه ماهه شرکت های بزرگ، تقویت احتمال کاهش نرخ سود بانکی ، ماسب بودن قیمت سهام اکثر شرکت ها ، تزریق هر چند اندک نقدینگی جدید به دلیل وضعیت بحرانی چند موسسه ، اعلام برخی اخبار مثبت توسط شرکت ها ، شاخص بورس امروز با افزایش 327 واحدی ، نیمه کانال 81 هزار واحدی را با قدرت پشت سر گذاشت و در عدد 81 هزار و 509 واحد ثبت شد تا امیدواری سهامداران متضرر 4 سال اخیر به آینده تقویت شود.

در این رشد شرکت های حاضر در صنعت فلزات مخصوصا" ملی مس، فولاد خوزستان ، فولادمبارکه و برخی تک سهم ها مانند پتروشیمی فناوران و پاکشو نقش بیشتری داشتند و با اثر 109، 100، 99 ، 80 و 49 واحدی تواستند آخر هفته ایی مثبتی را رقم بزنند.

اما علاوه بر اثر منفی 64 واحدی مخابرات ایران بر شاخص امروز، ایران خودرو در دومین حضور بعد از مجمع سالانه ، با کاهش قیمت 4.4 درصدی روبرو شد و 46 واحد شاخص را منفی کرد.

ارزش معاملات هم با داد و ستد 324 میلیارد تومانی همراه بود که رقمی قابل قبول و نشانه ایی دیگر از بهبود شرایط است. در این حجم از ارزش معاملات، شرکت های به پرداخت ، ملی مس و پاکشو با 111 ، 24.9 و 16.7 میلیارد تومان ، در صدر قرار گرفتند.

با این اوصاف به نظر می رسد در حالی امیدواری ها به تداوم بهبود شرایط بازار سهام بعد از 4 سال بیشتر شده که به نظر می رسد در صورت عدم رویدادی منفی و پا برجا بودن همین وضعیت، روزهای مثبت بازار و شاخص بیشتر شود که طی سال جاری و تاکنون با 57 روز مثبت ، 23 روز منفی و دو روز خنثی و در جا همراه بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ