کد خبر: ۵۴۰۴۸
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۵/۸

معاملات ثانویه اولین صندوق طلا در بورس کالا آغاز شد
با کسب بازدهی ۳ درصدی در روز نخست:

معاملات ثانویه اولین صندوق طلا در بورس کالا آغاز شد

معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری لوتوس پارسیان در حالی از امروز در بورس کالا آغاز شد که هر واحد این صندوق در اولین روز معاملاتی با بازدهی مثبت بیش از ۳ درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بورس کالا اعلام کرد معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌ گذاری پشتوانه طلای لوتوس که به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه در خرداد ماه پذیره نویسی و از سازمان بورس مجوز فعالیت گرفت، از امروز آغاز به کار کرد. 

به این ترتیب در حالی امروز معاملات ثانویه اولین صندوق سرمایه گذاری طلا با نماد "طلا" در بورس کالا آغاز شد که هر واحد آن در بالاترین سطح به قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۴ ریال مورد معامله قرار گرفت.این قیمت برای هر واحد صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس رقم خورد و تا لحظه تهیه این خبر تعداد ۳۶ هزار و ۷۱۶ واحد از آن در بازار معامله شده است.

بنابر این گزارش،پذیره نویسی صندوق سرمایه‌ گذاری پشتوانه طلای لوتوس به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه از تاریخ ۲۰ الی ۲۴ خرداد ماه سال جاری آغاز شد و با استقبال چشمگیر سرمایه ‌گذاران مواجه شد به طوری که در ۵ روز پذیره نویسی این صندوق بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان از واحدهای این صندوق (به ارزش هر واحد هزار تومان) توسط سرمایه گذاران خریداری شد که با احتساب یک میلیارد تومان آورده اولیه مؤسسان، در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۹۸ میلیارد تومان سرمایه در صندوق جذب شد.

از آنجایی که صندوق پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالا (ETC) است، خرید و فروش واحدهای این صندوق از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری ها نیز قابل انجام است و خالص ارزش دارایی های (NAV) آن هر دو دقیقه یک بار بر اساس ارزش دارایی صندوق به روزرسانی می شود.

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس انجام می‌شود. مدیریت صندوق به صورت فعال صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ