کد خبر: ۵۴۰۵۷
۰:۶ - ۱۳۹۶/۵/۹

بازدهی تک به تک ۳۳۷ سهم ؛ از سود ۱۹۱ درصدی تا زیان ۱۵ درصدی
توسط یک شرکت پردازش اطلاعات برای ۴ ماه اول سال ارایه شد:

بازدهی تک به تک ۳۳۷ سهم ؛ از سود ۱۹۱ درصدی تا زیان ۱۵ درصدی

طی ۴ ماه سال جاری که شاخص بورس با رشد ۴.۵ درصدی همراه بود، سهام ۳۳ شرکت با بازدهی ۵۰ تا ۱۹۱ درصدی و ۴۷ شرکت با بازدهی منفی ۶ تا ۱۵ درصدی روبرو و ترین های هر دو گروه مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند معاملات 4 ماهه بازار سهام درحالی با بهبود نسبی حجم و ارزش نسبت به 4 سال قبل همراه شده که طی این مدت سهام برخی شرکت های بورسی و فرابورسی با افزایش قیمت موجب خوشحالی سرمایه گذاران و سهام گروهی دیگر هم با زیان های ناخواسته ، زمینه ساز کاهش سرمایه ها شدند.

براساس این گزارش، طی 4 ماه سال جاری که شامل 78 روز کاری برای بازار و معامله 4 هزار میلیارد تومانی 15.7 میلیارد سهم بود، شاخص بورس با رشد 4.5 درصدی ثبت شد اما سهام 33 شرکت با بازدهی 50 تا 191 درصدی ، عملکرد فوق العاده ای را به جا گذاشتند .

47 شرکت هم با بازدهی منفی 6 تا 15 درصدی ، شرایط سختی را برای سهامداران رقم زدند.

در این رابطه شرکت پردازش اطلاعات مبنا ، با محاسبه بازدهی 337 شرکت بورسی و فرابورسی ، اعلام کرد از این تعداد 225 شرکت با بازدهی مثبت و 104 شرکت با بازدهی منفی و 8 شرکت دیگر هم بازدهی صفر داشته اند. همچنین بر مبنای بازدهی بدون ریسک با نرخ 6,66 درصدی( سالانه 20 درصد)، 157 شرکت بیش از درصد بازدهی بدون ریسک، بازدهی کسب کرده اند.

برای مشاهده درصد بازدهی مثبت و منفی 337 شرکت ( در دو حالت ماه به ماه و تجمعی 4 ماهه) به این لینک مراجعه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ