کد خبر: ۵۴۰۶۰
۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۵/۹

کاهش نرخ سود بانکی منجر به رونق بورس می شود اما...
یک نماینده مجلس :

کاهش نرخ سود بانکی منجر به رونق بورس می شود اما...

نماینده مجلس با تاکید بر تسهیل پذیرش شرکتها در بورس،گفت:متناسب شدن نرخ سود با تورم در رونق بازار سرمایه موثر است اما درصورت عدم برنامه ریزی اقتصادی امکان دارد نقدینگی به بازارهای رقیب بورس برود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عزت الله یوسفیان ملا با تاکید بر لزوم هماهنگی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی به خانه ملت گفت: رسیدگی به رفع مشکلات اقتصادی یک امر بدیهی است و در این راستا باید تدابیر همه جانبه اتخاذ کرد.بازار سرمایه یکی از بازارهای مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود و می توان از طریق مکانیزم بازار سرمایه، بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولید را تامین کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پذیرفته شدن شرکت ها در بورس دارای شرایط خاصی بوده که البته منطقی است اما می توان با تسهیل شرایط، این امکان را فراهم کرد تا شرکت های تولیدی بیشتری در بورس پذیرفته شوند.

این نماینده مجلس افزود: عمکلرد بورس نیز تابعی از وضعیت اقتصاد است و با توجه به رکود اقتصادی بطور طبیعی نمی توان انتظار داشت بورس رونق چندانی داشته باشد بنابراین باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که از رکود خارج شد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: متناسب شدن نرخ سود بانکی با تورم و کاهش نرخ سود در رونق بازار سرمایه موثر بوده، البته نکته قابل تامل این است که در صورت عدم برنامه ریزی جامع اقتصادی این امکان دارد نقدینگی ها به بازار سوداگری مسکن و ارز و طلا سوق داده شود.  

وی عنوان کرد: گروه اقتصادی دولت دوازدهم باید برنامه منسجم اقتصادی و فراگیر برای اقتصاد داشته تا بازارهای مختلف رشد متوازن و پایدار داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ