کد خبر: ۵۶۰۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۰

بازدهی 4 ماهه سهام شرکت های بزرگ و مطرح با درصدهای جالب

بازدهی 4 ماهه سهام شرکت های بزرگ و مطرح با درصدهای جالب

بازدهی سهام شرکت های بزرگ و مطرح بازار برای 4 ماه اول سال مشخص شد که با درصدهای جالبی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با اتمام 4 ماه اول سال جاری که با رشد 4.5 درصدی شاخص بورس همراه شد، برخی شرکت های بورسی و فرابورسی مانند قند شیرین خراسان، کاشی تکسرام، صنعتی بهپاک و قند اصفهان 191 تا 130 درصد بازدهی مثبت داشتند. برخی شرکت ها هم از جمله ملی مس، رایان سایپا،محور خودرو، بورس تهران و توسعه صنایع بهشهر تا 15 درصد بازدهی منفی به جا گذاشتند.

بازدهی سهام از تجمیع 3 متغیر و شامل تفاوت قیمت هر سهم نسبت به ابتدا و انتهای دوره، تقسیم سود در مجمع سالانه و با احتساب افزایش سرمایه اعمال شده، محاسبه می شود.

در این رابطه شرکت پردازش اطلاعات مبنا ، با محاسبه بازدهی 337 شرکت بورسی و فرابورسی ، اعلام کرد از این تعداد 225 شرکت با بازدهی مثبت و 104 شرکت با بازدهی منفی و 8 شرکت دیگر هم بازدهی صفر داشته اند.

در این میان بررسی وضعیت بازدهی سهام شرکت های بزرگ حاضر در بورس و فرابورس نشان می دهد در صنعت خودرو به ترتیب سایپا با 21 درصد ، گروه بهمن با 19 درصد، ایران خودرو و پارس خودرو با 5 درصد، زامیاد با یک درصد دارای بازدهی مثبت بودند. ایران خودرو دیزل نیز در این گروه دارای بازدهی صفر است.

در بین بانک های بزرگ و در غیاب بیش از یکساله بانک صادرات، بازدهی سهام دو بانک ملت و تجارت با منفی 7 و 11 درصدی همراه شده است.

هلدینگ های بزرگی مانند پتروشیمی خلیج فارس، پارسان و تاپیکو به ترتیب دارای بازدهی 6 ،5 و منفی 3 درصدی هستند. در صنعت بانکداری هم بانک خاورمیانه بازدهی مثبت 11 درصدی را رقم زده است. پتروشیمی های مارون با 7 درصد، شازند اراک و زاگرس با دو و یک درصد ، کمترین بازدهی و پتروشیمی پردیس با منفی 15 درصد زیان را به خود اختصاص داده اند.

در بخش صنعت و معدن مس باهنر با بازدهی 97 درصدی پرچمدار این گروه بوده و میدکو با 15 درصد، فولادمبارکه و ذوب آهن با بازدهی 18 و 12 درصدی، کاسیمین و صبانور هم بازدهی 7 و 6 درصدی دارند. در حالی که ملی مس با بازدهی منفی 6 درصد در قعر این گروه جای می گیرد.

در بین 6 شرکت پالایشی هم ، پالایشگاه اصفهان با 13.8 درصد و پالایشگاه های تبریز و بندرعباس تنها با 4 و 3 درصد، بیشترین بازدهی را داشته و پالایشگاه های تهران و لاوان با صفر درصد و شیراز با منفی 10 درصد کمترین بازدهی را رقم زده اند.

در این میان گروه قند و شکر نیز، 4 شرکت قندشیرین خراسان، اصفهان، لرستان و ثابت خراسان با بیشترین بازدهی مثبت به ترتیب 191،130،87 و60 درصد را ثبت کردند.

بازدهی سهام سرمایه گذاری توسعه ملی و سرمایه گذاری امید با مثبت 19 و 16 درصد و بازدهی توسعه معادن و فلزات با منهای 7 درصد همراه شده است.

در شرکت های دارویی نیز دارو عبیدی با 9 درصد بازدهی در صدر ایستاد و تیپیکو با 3 درصد در میانه و جابرابن حیان با منفی 2 درصد کمترین بازدهی را دارد.

همچنین در گروه سیمانی به ترتیب سیمان غرب، شمال، فارس و خوزستان، سیدکو، شرق و تهران از بازدهی مثبت 13 درصد تا منفی 11 درصد دارا هستند.

بازدهی سهام شرکت های حوزه پرداخت نیز با پرچمداری 107 درصدی داده پردازی و سپس  آپ 58 درصدی، ایران کیش و تجارت الکترونیک پارسیان 45 درصدی همراه بود. ایران ارقام و آتیه داده پرداز نیز به بازدهی سهام 37 و 10 درصدی رسیدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ