کد خبر: ۵۶۱۲۶
۹:۵ - ۱۳۹۶/۵/۱۱

نتیجه اجرای دو بند مهم از قراردادهای خودروسازان
رئیس کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد:

نتیجه اجرای دو بند مهم از قراردادهای خودروسازان

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: با عملی شدن ۶۰درصد تولید قطعات و ۳۰درصد صادارت، تحول جدی در صنعت خودرو خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزیز اکبریان درخصوص سرمایه‌گذاری در قراردادهای خودرویی بین‌المللی منعقد شده در دوره جدید به خانه ملت گفت: قراردادهای خودرویی جدید بین خودروسازان داخلی و شرکت‌های بین‌المللی بیشتر حول محور تولید داخلی و بومی سازی قطعات تا 60درصد طی یک روندی تا 30 درصد صادرات منعقد شده است.

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان داخلی باید قطعات را مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه دهند،افزود: اگر کیفیت قطعات تولیدی پایین باشد قطعا مورد قبول نخواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قراردادهای منعقد شده خودرویی جدید به‌منظور واردات خودرو منعقد نشده،ادامه داد: خودروهای مطرح برند‌های جهانی به‌صورت CVU وارد می‌شود و مانعی در مسیر آنها قرار ندارد، ولی خودروهای جدید باید در ایران مونتاژ شوند تا به سمت بومی سازی قطعات حرکت کنیم،در این روند از اولین تولید باید30درصد صادرات داشته باشیم تا به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.باید کیفیت خودروهای تولید داخل بالا برود و این امکان با سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد می‌شود .

اکبریان با بیان اینکه مجلس به‌صورت جدی بر دو بند قراردادهای بین‌المللی خودرویی تاکید دارد، تصریح کرد: نخست 60درصد تولید قطعات داخلی و سپس 30درصد صادارت است که با عملی شدن آنها تحول جدی در صنعت خودرو مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تیراژ پایین خودروهایی که بعد از قراردادهای بین‌المللی وارد کشور شده‌اند در مرحله اول است و به سرعت افزایش می‌یابد تا برای فعالیت قطعه‌سازان داخلی نیز تولید به‌صرفه باشد،افزود: درقراردادها تعداد خودروهای تولیدی اولیه و چگونگی رسیدن به تیراژ بالا مشخص شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ