کد خبر: ۵۶۱۳۱
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۵/۱۱

ارزیابی گروه اقتصادی دولت و تخلفات احمدی‌نژاد در آخرین نشست خبری
نوبخت اعلام کرد:

ارزیابی گروه اقتصادی دولت و تخلفات احمدی‌نژاد در آخرین نشست خبری

سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری دولت یازدهم درباره حضور زنان در کابینه،گزارش دیوان محاسبات از تخلفات احمدی‌نژاد، ارزیابی گروه اقتصادی دولت و اقدام هیئت نظارت بر برجام برای مقابله با اقدامات اخیر آمریکا توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،محمدباقر نوبخت روز گذشته در آخرین نشست خبری در دولت یازدهم با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نظرات مختلف درباره کابینه را شنیده و تصمیم نهایی را می‌گیرد، گفت: روحانی نسبت به مطالبات مردم متعهد بوده و از بهترین‌ها، ‌هماهنگ‌ترین‌ها و مناسب‌ترین چهره‌ها دعوت می‌کند. ملاحظات و گزینه های مختلف در گزینش وزیران ازسوی رئیس‌جمهور لحاظ می‌شود که قابل درک است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای تبلیغات ریاست‌جمهوری، روحانی از حضور زنان در مسائل سیاسی و اجتماعی استقبال می‌کردند اما پس از آن صحبت از عدم نگاه جنسیتی به اعضای کابینه می‌شود، آیا این باعث دلسردی زنان از نخواهد شد،گفت: این دو مانعه‌الجمع نیست. گاهی تصور این است که از زنان استفاده نشود که رئیس‌جمهور اصلا چنین نگاهی ندارد. همکاری با دولت را فقط در وزارتخانه‌ها محدود نکنیم. اگر برای همکاری در کابینه وزیر زنی معرفی نشود، این به معنای عدم استفاده از ظرفیت زنان نیست. زنان همچنان نقش ارزشمندی در دولت دوازدهم ایفا می‌کنند. رئیس‌جمهور هم اصلا اعتقادی ندارد که نباید از ظرفیت و توانایی زنان استفاده نشود. البته ظلم به زنان و جوانان است که فکر کنیم از آنها فقط باید در پست وزارت یا معاون وزیر استفاده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: حداقل در خرداد و تیرماه در سازمان برنامه و بودجه 3 زن مسئولیت‌های قابل‌توجهی را برعهده گرفته‌اند. در سطوح مختلف از ظرفیت زنان برای مشارکت در مدیریت به نحو شایسته استفاده می‌شود و تعداد زنان کابینه کم نخواهد شد .

نوبخت همچنین در پاسخ به سوال آیا واقعیت دارد نامزدهای نهایی برای وزارت کشور در حال تهیه فهرست استانداران هستند، افزود: در این مدت خیلی از محافل برای خود وزیر انتخاب می‌کردند که این اقدامات ربطی به دولت ندارد.

وی درخصوص برنامه دولت برای انتخاب وزیران در صورت تفکیک وزارتخانه‌ها عنوان کرد: به محض اینکه تفکیکی صورت بگیرد وزیر آن وزارتخانه هم معرفی خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه و جایگزینی یک مرد به جای معصومه  ابتکار گفت: دولت برنامه‌ای برای تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه ندارد و قرار هم نیست مدیریت را به صورت جنسیتی ببینیم،‌ بلکه ملاک توانایی افراد است و اگر کسی هم به جای ابتکار بیاید بدین معنا نیست که وی شایستگی لازم را نداشته است.

گزارش دیوان محاسبات از تخلفات احمدی‌نژاد

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری وضعیت سلامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شورای عالی امنیت ملی گفت: در 7-8 روز اخیر جلسه‌ای در شورای عالی امنیت نداشتیم. موضوع جلسه پیشین این شورا هم درباره این مسئله‌ نبوده است. ضمن آرزوی سلامتی برای این عزیزان امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش آید که دغدغه‌ای برای خانواده‌ آنها و مردم پیش نیاید. باید برای دفاع از منافع ملی و برقراری آرامش در جامعه تلاش کنیم.

وی درباره گزارش دیوان محاسبات از تخلفات احمدی‌نژاد نیز اظهار داشت: عدد و رقم این تخلفات را دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده که عدد بسیار بالایی است. ما تاکنون تلاش نکرده‌ایم عدد و ارقام را منعکس کنیم تا مسیر قانونی طی شود. الان هم مطرح شده که احکام قطعی دراین‌باره صادر شده که امید می رود این احکام اجرا شود، زیرا از این بابت خسارت بسیار سنگینی وارد شده و مردم هم احساس می‌کنند باید در رابطه با منافع ملی حساس باشند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.آن دولت باید به این مسائل پاسخ دهد که چه شرایطی ایجاد کرده است.

ارزیابی گروه اقتصادی دولت

این مقام مسئول درباره ارزیابی خود از عملکرد گروه اقتصادی دولت نیز افزود: گروه اقتصادی دولت قرار بود رکود را به رشد بالا برساند و تورم بالا را کاهش دهد. اکنون باید براساس ارقام و اعداد در مورد این گروه قضاوت کنیم . ما با آغوش باز پذیرای انتقادات هستیم،‌ اما یک عضو هیئت علمی دانشگاه در اظهارات باید براساس اعداد و ارقام صحبت کند.

نوبخت درباره اقدام هیئت نظارت بر برجام برای مقابله با اقدامات اخیر آمریکا گفت: در این زمینه دولت به‌تنهایی اظهار نظر نمی‌کند و این هیئت است که باید تصمیم نهایی را بگیرد اما مطمئن باشید ما از منافع مردم و مصالح به‌هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آییم و متناسب با کنش طرف مقابل واکنش نشان می‌دهیم.

نوبخت در پاسخ به پرسش با توجه به کارشکنی آمریکا چه برنامه‌ای برای جذب سرمایه خارجی دارید؟ گفت: برجام یک دستاورد برای ملت ایران است که خالی از نوسانات و هجمه‌ها نیست. تندروها و رژیم صهیونیستی دشمن برجام‌اند و ترامپ هم مخالف این توافق است،‌ اما آمریکا فقط یک کشور از 6 کشور طرف مقابل ماست و 5 کشور دیگر بر اجرای برجام تأکید دارند. البته آنها اعتراضی نسبت به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ داشتند اما این اقدام تناقضی با برجام ندارد. درحال‌حاضر قراردادهای متعددی با کشورهای دنیا در حال انعقاد است و ما کار را انجام می‌دهیم و نسبت به این دستاورد ملت ایران هوشمندانه عمل می‌کنیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ