کد خبر: ۵۶۱۳۷
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۵/۱۱

آخرین وضعیت مذاکره با وزارت نفت برای خوراک پتروشیمی و اجرای دستور روحانی
دبیرکل انجمن صنعت پتروشیمی اعلام کرد:

آخرین وضعیت مذاکره با وزارت نفت برای خوراک پتروشیمی و اجرای دستور روحانی

دبیرکل انجمن پتروشیمی آخرین وضعیت مذاکره با وزارت نفت برای خوراک پتروشیمی و اجرای دستور روحانی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مهدوی درباره آخرین وضعیت مذاکره با وزارت نفت برای تعیین قیمت خوراک گازی صنایع پتروشیمی به سنا گفت: فعالان صنایع پتروشیمی در این گفت و گو هیچ گاه به دنبال رانت و مطالبه تخفیف‌های نجومی از دولت نبوده اند،در توسعه این صنعت، خوراک حرف اول را می‌زند و ما توقع داریم قانون در این رابطه اجرا شود.

وی افزود: این انجمن در بخش تعیین قیمت خوراک متان معتقد است نباید هاب‎های اروپایی و کشورهای غیر رقیب را در این فرمول دخالت می‌دادند زیرا در روح قانون، رقابت پذیری و جذب سرمایه مطرح است.

این دبیر انجمن با اعلام اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد هاب آمریکا و کانادا برای تعیین قیمت متان قابل قبول هستند چرا که این کشورها در حوزه تولید و صادرات گاز به عنوان رقیب محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اما هاب هلند و انگلیس که تولید کننده واقعی گاز نیستند و واردکننده گاز از روسیه بوده، نباید معیار قیمت گذاری و تعیین فرمول فروش خوراک متان به صنایع پتروشیمی باشند.

مهدوی ادامه داد: درخصوص گاز اتان هم در حال حاضر قیمت به 260 دلار به ازای هر تن رسیده، درحالی که اتان در آمریکا با قیمت حدود 185 دلار به فروش می‌رسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گاز متان حدود 10 سنت در متر مکعب از سوی وزارت نفت به پتروشیمی‌ها عرضه می‌شود اما گازی که از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان سوآپ می‌شود حدود 8.5 سنت به ازای هر مترمکعب است.بنابراین انتظار می‌رود دولت و وزارت نفت طوری با صنعت پتروشیمی برخورد کند که فعالیت‌های تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و پلیمری در کشور قابل رقابت با کشورهای رقیب همچون قطر و عربستان باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ