کد خبر: ۵۶۱۴۸
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۵/۱۱

نتایج هفته اول نخستین لیگ ستارگان بورس اعلام شد/ سال بعد سراسری
توسط مدیر روابط عمومی سازمان بورس

نتایج هفته اول نخستین لیگ ستارگان بورس اعلام شد/ سال بعد سراسری

مدیر روابط عمومی سازمان بورس نتایج هفته اول نخستین لیگ ستارگان بورس را اعلام کرد که طی آن بدون حذف هیچ تیمی ، علامه ای ها فعلا" در صدر ایستاده اند و دو تیم اخطار دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یاسر فلاح با بیان اینکه در هفته اول برگزاری لیگ ستارگان بورس، دانشگاه علامه طباطبایی با کسب سود بیش از 900 هزار تومانی از سایر رقبای خود پیش افتاده به سنا گفت: رقابت های لیگ ستارگان بورس با حضور 10 تیم از 10 دانشگاه مستقر در تهران به صورت جدی در حال پیگیری است و در پایان هفته اول، دانشگاه علامه طباطبایی با اعتبار اولیه 10 میلیون تومانی پیشتاز است.

وی ادامه داد: دانشگاه های خوارزمی و بهشتی هم با کسب سود بیش از 651 و 578 هزار تومانی در رتبه های دوم و سوم و دانشگاه های تهران و الزهرا هم در رتبه های چهارم و پنجم هستند.

مشاور رییس سازمان بورس با بیان اینکه تاکنون هیچ گروهی بازدهی منفی حداکثری یعنی منفی 40 درصد نداشته، ادامه داد: خوشبختانه از نظر هیأت داوران و کمیته اجرایی لیگ، عملکرد شرکت کنندگان مطلوب بوده و تیمی تاکنون حذف نشده اما دو تیم اخطار دریافت کرده اند.

به گفته فلاح، براساس دستور العمل مسابقات، اخطار اول و دوم منجر به کسر 200 و 500 هزار تومان از پرتفوی می شود و در اخطار سوم، گروه از رقابت ها حذف خواهد شد.

وی درباره بازتاب این مسابقه  هم گفت: اولین دوره لیگ ستارگان بازتاب ها و بازخوردهای فراوانی در سطح رسانه ها، فعالان بازار و فضای مجازی داشت و به واسطه لیگ ستارگان بورس فضای پویا و شادابی در دانشگاه ها به وجود آمده است. به طوریکه دانشجویان و اساتید دانشگاه های شرکت کننده پیگیر این رقابت ها هستند.

فلاح افزود: این مسابقه با استقبال چشمگیری از سوی دانشگاه ها مواجه شد به طوریکه در همین هفته اول 5 دانشگاه برای شرکت در مسابقه مراجعه کردند اما از آنجایی که کار شروع شده بود متأسفانه امکان میزبانی از این 5 دانشگاه فراهم نشد ولی سال دیگر این لیگ به صورت سراسری و با حضور بقیه دانشگاه ها برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس درباره دستیابی به اهداف تعیین شده این مسابقه گفت: در هفته اول به بخش زیادی از اهداف دست پیدا کردیم. به عنوان مثال یکی از این اهداف آشنایی جامعه با بازار سرمایه بود که به عموم جامعه این موضوع انتقال داده شود که می توان از طریق بازار سرمایه کسب درآمد کرد.

فلاح درباره دیگر اهداف این مسابقه تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی ما انتقال و انعکاس فرهنگ اشتغال و کارآفرینی نوین در جامعه بود. در همین هفته اول مسابقه شاهد این بودیم که تیم های اول، دوم و سوم در عرض یک هفته با رفتار درست معامله گری به سودهای قابل قبولی رسیدند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می دهد دانشجویان و قشر تحصیلکرده می توانند به بازار سرمایه به عنوان محملی برای کسب درآمد نگاه کنند، گفت: یکی از اهداف اصلی ما این بود که هم راستا با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، یکی از دروازه های ورود به اشتغال مدرن برای افراد تحصیلکرده و صاحبان فکر باز شود.

فلاح افزود: در خلال برگزاری لیگ مدیران عامل شرکت های بورسی، ارکان بازار سرمایه و مدیران ارشد بورس حضور پیدا می کنند تا در عین روحیه دادن به شرکت کنندگان امکان طرح سوال از این افراد صاحب صلاحیت فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ