کد خبر: ۵۶۱۵۰
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۲

تنها ۳ فرودگاه ایران سودده هستند/ دو راهکار برای خروج از زیاندهی
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

تنها ۳ فرودگاه ایران سودده هستند/ دو راهکار برای خروج از زیاندهی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تنها سه فرودگاه ایران سود ده هستند ، دو راهکار برای خروج از زیاندهی بسیاری از فرودگاه ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضایی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص زیانده بودن بسیاری از فرودگاه های ایران به خانه ملت گفت: درآمد مجتمع های تفریحی فرودگاه های بسیاری از کشورهای پیشرفته بیش از پروازهایی است که در آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری هر استانی که در آن فرودگاه وجود دارد در راستای سوددهی بیشتر استفاده کرد، افزود:طبق گزارش های واصله تنها 3 فرودگاه تبریز، تهران و مشهد وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر فرودگاه ها دارد که این آمار خوبی نیست.

این نماینده با اشاره به درآمد هزینه ای بودن فرودگاه ها تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته با ایجاد مراکز رفاهی خدماتی در درون فرودگاه ها ارزآوری خود را تقویت کرده اند اما این موضوع در کشور ما هنوز لحاظ نشده است.

رضایی با تاکید بر اینکه استفاده از درآمدهای دیگر غیر پروازها از جمله ایجاد مراکز خرید یا مجتمع های تفریحی می تواند کمک حال در نگهداری فرودگاه ها و تجهیزات آن ها باشد، افزود: در راستای بهتر شدن وضعیت فرودگاه ها و خروج آن ها از فهرست زیاندهی باید الگوگیری از کشورهای موفق در این رابطه در دستور کار قرار بگیرد.

وی راهکار خروج از پایان دادن به زیانده بودن فرودگاه ها را خرید هواپیما و ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی خواند و ادامه داد: بیشترین فرودگاه های زیانده فرودگاه های کوچک هستند که اگر مورد توجه قرار گرفته و مراکز زنجیره ای تفریحی خدماتی در آن ها ایجاد شود می تواند به ایجاد تحول حتی در آن منطقه نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه حمایت دولت در راستای بهسازی شرایط فرودگاه ها لازم است، گفت: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بهره گیری از ظرفیت های بسیار فرودگاه ها و حمل و نقل هوایی است. به طور حتم توسعه فضاهای تفریحی و رفاهی در فرودگاه ها خود جاذبه ای برای افزایش پروازها و استقبال مردم از آن است، از این رو باید برای کسب درآمد بیشتر برنامه ریزی در این حوزه انجام شده و کشورهای پیشرفته به عنوان الگو مدنظر باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ