کد خبر: ۵۶۱۶۳
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۵/۱۳

مواضع کرملین درباره تحریم ایران و روسیه

مواضع کرملین درباره تحریم ایران و روسیه

سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه، ایران و کره شمالی گفت: ایران حق دفاع از منافع ملی را در برابر بی قانونی های آمریکا دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک،دیمیتری پسکوف اعلام کرد: مسکو به طور کلی این تحریم ها را کوته بینانه، غیرقانونی و مایوس کننده می داند و تمامی کشورهای مواجه با بی قانونی در قالب تحریم های آمریکا از جمله ایران، از منافع خود دفاع می کنند و باید آن را با درک درست پذیرفت.

مسکو نیز هدف قانون جدید تحریم های تایید شده توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار گرفته که یکی از اصلی ترین اهداف آن، کاهش همکاری های گازی روسیه و اروپا است، زیرا این کشور بخش بزرگی از نیازهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گاز را تامین می کند.

از روز چهارشنبه که ترامپ قانون تحریم های ضدروسی جدید را امضا کرده، روابط واشنگتن و مسکو تقریبا در شرایط تیرگی بی سابقه ای قرار گرفته است.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با بیان اینکه جنگ تجاری تمام عیاری علیه این کشور توسط آمریکا اعلام شده گفت: دیگر امیدی به بهبودی روابط بین واشنگتن و مسکو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تحریم های ضدروسی برای مدت بسیار طولانی وضع شده،افزود: فقط معجزه می تواند این وضعیت را تغییر دهد، زیرا رئیس جمهور آمریکا نمی تواند بدون کسب موافقت کنگره تحریم ها را لغو کند.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای قانون جدید تحریمی علیه روسیه را نادرست خوانده و اعلام کرد:قصد بی پاسخ گذاشتن اقدام های خصمانه از جمله اخراج دیپلمات های روس از آمریکا و غصب املاک دیپلماتیک روسیه را نداریم. بدیهی است حق اتخاذ تدابیر دیگری برای پاسخ به تحریم ها را محفوظ می دانیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ