کد خبر: ۵۶۱۷۷
۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۵/۱۵

بازتاب مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران در ۱۲ رسانه‌ خارجی

بازتاب مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران در ۱۲ رسانه‌ خارجی

مراسم تحلیف روز گذشته رییس جمهور که با حضور مقامات داخلی، سران و نمایندگان کشورهای خارجی در مجلس برگزار شد، در ۱۲ رسانه‌ بین‌المللی بازتاب داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، مراسم تحلیف حسن روحانی که روز گذشته با حضور مقامات داخلی، سران و نمایندگان کشورهای خارجی در مجلس برگزار شد، در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب داشت.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مراسم اعلام کرد: رئیس‌جمهور میانه‌رو ایران،شنبه در حضور میهمانان خارجی برای دومین بار سوگند یاد کرد. در این مراسم همچنین نماینده‌ای از سوی امیر قطر، رئیس‌جمهور موگابه، نمایندگانی از فرانسه و آلمان و هیئت‌هایی از چین و روسیه حضور داشتند.

آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد: روحانی که برای یک دوره دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شده بود، در یک جلسه علنی در پارلمان سوگند یاد کرد.این اولین بار است که این تعداد از مقامات خارجی در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران شرکت می‌کنند.

شبکه دویچه وله آلمان با اعلام خبر برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری عنوان کرد: رئیس‌جمهور ایران در یک مراسم بلندپایه برای دومین بار سوگند یاد کرد، مراسمی که در آن مقامات اروپایی حضور درخور‌توجهی داشتند. روحانی که اکنون با یک وظیفه سخت برای حفظ توافق هسته‌ای روبه‌رو است، در متن سخنرانی، خواستار قانون‌مندی و آزادی بیان در ایران شد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از سوی رهبری در روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد:‌ رئیس‌جمهور ایران که در ١٩ ماه می بار دیگر در انتخابات پیروز شد، روز شنبه با حضور میهمانانی از ٩٢ کشور در پارلمان ایران سوگند یاد کرد و وعده داد از تمام قدرت برای حفاظت از دین، نظم در کشور و قانون اساسی استفاده کند.

شبکه الجزیره قطر درباره برگزاری مراسم تحلیف روحانی اعلام کرد:‌ رئیس‌جمهور ایران پس از سوگند یادکردن در حضور میهمانان خارجی و مقامات ایران خواستار گفت‌وگوهای بیشتر با قدرت‌های جهانی شد.تعداد کثیر سران و نمایندگان کشورهای خارجی در این مراسم و به‌علاوه شرکت‌کردن فدریکا موگرینی به چشم می خورد.

رویترز هم در این زمینه اعلام کرد: رئیس‌جمهور ایران که روز شنبه در حضور مقامات بلندپایه خارجی سوگند یاد کرد، در حالی فعالیت را در این سمت برای یک دوره چهار‌ساله دیگر آغاز می‌کند که تلاش‌ها را برای محافظت از توافق هسته‌ای در برابر بازگشت واشنگتن به رویکرد خصمانه‌ در قبال تهران افزایش داده است. این توافق بزرگ‌ترین دستاورد روحانی در اولین دوره ریاست‌جمهوری‌ به شمار می‌آید.

شبکه تلویزیونی المیادین، با پوشش مستقیم تصویری برنامه تحلیف روحانی، خبر اول را نیز به این مراسم اختصاص داد. این رسانه عربی‌زبان به نقل از روحانی اعلام کرد: افرادی که در پی پاره‌کردن توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ١+٥ باشند، با این اقدام زندگی سیاسی را پاره خواهند کرد.

خبرگزاری مصری صدی البلد نیز با اختصاص خبری به مراسم تحلیف روحانی اعلام کرد: ده‌ها نفر از شخصیت‌های سیاسی از دولت‌های دوست و متحد ایران در این مراسم حضور داشتند.

شبکه خبری روسیا الیوم هم با انتشار خبری اعلام کرد: روحانی با برگزاری مراسم تحلیف برای دومین بار به‌عنوان رئیس‌جمهوری زمام امور را در دست گرفت. وی که فردی معتدل است، با یاد‌کردن سوگند به صورت رسمی کار را در دومین دوره ریاست‌جمهوری آغاز کرد.

السومریه‌نیوز اعلام کرد: روحانی شنبه با ادای سوگند در مراسم تحلیف که در صحن مجلس برگزار شد، برای دومین بار به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران کار را آغاز کرد.

پایگاه خبری المنار نیز با پوشش‌دادن کامل خبر مراسم تحلیف روحانی اعلام کرد: وی درباره نقض برجام از سوی طرف مقابل هشدار داد این اقدام با عکس‌العمل مردم و دولت ایران روبه‌رو خواهد شد.

همچنین روزنامه بریتانیایی دیلی میل، با اشاره به حضور بیش از ١٣٠ مقام عالی‌رتبه از کشورهای گوناگون و نمایندگی نهادهای‌ بین‌المللی در مراسم تحلیف در تهران، آن را در تاریخ ایران بی‌سابقه توصیف و اعلام کرد: روحانی در این مراسم سوگند یاد کرد که در دولت جدید رویکرد تعامل با دنیا در دستور کار قرار خواهد گرفت. اکنون دولت دوازدهم در ایران به ریاست وی آغاز شده و این برای دومین بار است که از سوی ملت ایران برای تصدی این سمت برگزیده می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ