کد خبر: ۵۶۱۹۸
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۵/۱۵

نشانه ایی دیگر از بهبود نسبی بورس/ آخرین آمار سهامداران ایران
با صدور ۳۶ هزار کد جدید مشخص شد:

نشانه ایی دیگر از بهبود نسبی بورس/ آخرین آمار سهامداران ایران

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی از صدور ۳۶ هزار کد سهامداری جدید در ماه گذشته در بازار سرمایه خبر داد تا نشانه ایی دیگر از بهبود نسبی معاملات بازار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی هفته های اخیر، وضعیت بازار سهام با بهبود نسبی در حجم و ارزش معاملات و رشد سهام برخی شرکت ها همراه شده که فریبا اخوان اظهار داشت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه گذشته 36 هزار کد سهامدار جدید صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم 9 میلیون و 458 هزار کد برسد.

وی افزود: درحال حاضر بیش از 4 میلیون و 850 هزار مرد و 2 میلیون و 289 هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند، افزون بر اینکه بیش از 53 هزار کد حقوقی و 878 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

این مقام مسئول از صدور 10 کد سهامدار خارجی جدید در ماه گذشته خبر داد و گفت: 4 سهامدار حقیقی از کشورهای امارات و افغانستان (3 نفر) و 6 سرمایه گذار حقوقی خارجی از کشورهای گرجستان، ترکیه و ارمنستان و امارات (هرکدام 2 شرکت) تیرماه کد سهامداری را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کردند.

اخوان درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز گفت: حدود 22 نفر در ماه گذشته با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

وی درخصوص سهامداران فعال بازار سرمایه در تیر 96 افزود: حدود 202 هزار کد حداقل یک تا 10 معامله (خرید یا فروش)، 19 هزار کد بین 11 تا 20 معامله و 25 هزار کد نیز بیش از 20 معامله را در ماه گذشته انجام دادند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ