کد خبر: ۵۶۲۰۶
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۵/۱۵

استفاده تبلیغاتی از طرح اسکناس ممنوع و جرم شد/ علت
بانک مرکزی:

استفاده تبلیغاتی از طرح اسکناس ممنوع و جرم شد/ علت

بانک مرکزی چاپ و انتشار هرگونه برگه تبلیغاتی را که تداعی کننده طرح واقعی اسکناس و چک پول رایج کشور باشد، ممنوع و جرم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد از آنجا که اسکناس سرمایه ملی و سند مالی است و نیز به منظور جلوگیری از هزینه های گزاف مرتبط با امحای اسکناس های فرسوده و پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب در چاپ و انتشار برگه های تبلیغاتی با طرح این اوراق بهادار، هرگونه استفاده ابزاری از آن ممنوع و جرم تلقی می‌شود.

از سوی دیگر و باتوجه به اینکه این سند نمایانگر هویت ملی یک کشور است، لذا هرگونه بهره برداری و استفاده از آن تبعات جبران ناپذیری را در پی دارد.

از این رو و باتوجه به وظیفه شرعی و ملی همگان در حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره، از شهروندان تقاضا می شود از انتشار و توزیع این اوراق تبلیغاتی اجتناب کنند.

چاپ و توزیع تبلیغات موسسات بر روی برگه های با تصاویر اسکناس رایج کشور منقش به امضاء رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

نهاد ناظر بازار پول تأکید کرد بانک مرکزی جهوری اسلامی ایران این گونه موارد را در صورت تکرار از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ