کد خبر: ۵۶۲۱۳
۰:۱ - ۱۳۹۶/۵/۱۶

پارسان دومین سهم گران فرابورس را عرضه عمده می کند
۷ درصد به ارزش پایه ۹۳۴ میلیارد تومان:

پارسان دومین سهم گران فرابورس را عرضه عمده می کند

هلدینگ پارسان تصمیم به عرضه عمده ۷.۰۸ درصدی سهام شرکت پتروشیمی مارون به ارزش پایه ۹۳۴ میلیارد تومانی گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جدیدترین برنامه سهامداران عمده برای واگذاری زیر مجموعه ها ، هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان معروف به پارسان، تصمیم به عرضه عمده 7.08 درصدی سهام شرکت پتروشیمی مارون گرفته است.

به این ترتیب مقرر شده، چهارشنبه جاری 18 مرداد بیش از 283 میلیون و 228 هزار سهم "مارون" به قیمت پایه هرسهم 3 هزار و 300 و به ارزش پایه بیش از  934 میلیارد تومان، از طریق کارگزاری بانک ملی ، روانه میز فروش شود تا در صورت انجام این معامله ، "پارسان" از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

گروه پتروشیمی تابان فردا،تاپیکو و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با مالکیت 20، 16.5 و 12.8 درصدی،ازجمله سهامداران اصلی پتروشیمی مارون هستند.

براساس این گزارش، "مارون" که یکی از بزرگترین شرکت های فرابورس و با قیمت 2934 تومانی هر سهم ، دومین سهم گران این بازار بشمار می رود، سال گذشته بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی از سازمان بورس، آماده برگزاری فوق العاده شد تا طی دو مرحله و از سود انباشته ، سرمایه  400 میلیارد تومانی را ابتدا به 600 و سپس طی دو سال بعد به 800 میلیارد تومان برساند اما مجمع فوق العاده 9 تیر در این مورد تصمیم گیری نکرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ