کد خبر: ۵۶۲۲۵
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۵/۱۶

گروه اقتصادی باید قوی تر از گروه سیاسی باشد/روحانی فرصت ریسک ندارد
یک نماینده مجلس:

گروه اقتصادی باید قوی تر از گروه سیاسی باشد/روحانی فرصت ریسک ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه گروه اقتصادی دولت در این دوره باید قوی تر از گروه سیاسی باشد گفت: دولت روحانی دیگر فرصت ریسک کردن ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهرداد بائوج لاهوتی درخصوص ویژگی های گروه اقتصادی دولت دوازدهم با توجه به معرفی کابینه به خانه ملت گفت: گروه اقتصادی دولت باید در این دوره قوی باشد، چراکه دولت در دوره گذشته اعتقاد داشت گروه سیاسی باید قوی باشد و تعامل اقتصادی را در گرو تعامل سیاسی می دانست که تا حدود زیادی موفق بود.

وی افزود: دولت روحانی دیگر فرصت ریسک کردن ندارد اما با نگاه به گزینه هایی که برای تصدی وزارت مطرح هستند، نه تنها آن ها را  قوی تر از وزرای 4 سال گذشته نمی بینیم، بلکه شاید بعضی از آن ها کمی ضعیف تر از وزرای گذشته در این پست هستند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اینکه بگوییم برنامه دولت در خصوص مسائل اقتصادی چیست،اشتباه است چراکه دولت نباید برنامه داشته باشد بلکه برنامه برای 5 ساله آینده کشور تصویب شده و دولت باید تنها برنامه را اجرا کند.

بائوج لاهوتی تاکید کرد: رئیس جمهور تنها باید بگوید چگونه می خواهد قانون برنامه را اجرا کند و حتی وزراء نیز باید بگویند برای اجرای برنامه از چه ابزاری استفاده می کنند تا به هدف برسند و اگر قرار باشد که هر وزیری راه جدایی برود، دیگر برنامه معنایی ندارد.

گروه اقتصادی دولت زمینه سرمایه گذاری را فراهم کند

وی با بیان اینکه برای دولت مشخص کرده ایم که سالانه 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد،ادامه داد: گروه اقتصادی دولت باید همه همت را به خرج دهد تا زمینه این سرمایه گذاری فراهم شود.از این میزان،  65 میلیارد سرمایه گذاری خارجی است، در حالی که در حال حاضر میزان جذب سرمایه گذاری خارجی حدود 11 میلیارد دلار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اگر گروه اقتصادی دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تزریق و منابع مالی از بودجه عمومی، صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها به جامعه و هدایت نقدینگی به سمت نیازها تلاش کرده و روی این مسائل متمرکز شوند، بخش عمده ای از مسائل اقتصادی حل می شود.

لاهوتی در پاسخ به سئوال نقد اقتصادی دولت را بیشتر ازجنس مطالبه گری می دانید یا بهانه گیری؟ گفت: نمی توانیم بگوییم عملکرد دولت در مقایسه با دولت دهم در ثبات اقتصادی تاثیر گذار نبوده، چراکه نباید نابسامانی های ارزی که در کشور وجود داشت را فراموش کنیم که در عرض یک شب خوابیدن و بیدار شدن به یکباره 2 هزار تومان قیمت ارز افزایش پیدا می کرد.

وی افزود: در خصوص کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن نیز بعضی از کارشناسان می گویند مثل این است که ما اتومبیلی را در پارکینگ متوقف کرده و بگوییم که این ماشین تصادف نکرده،در حالی که باید این ماشین حرکت کند اما مراقب باشیم تصادف نکند و اگر تصادف کرد خسارت کمتری داشته باشد، هر چند که در موضوع تورم می توان گفت آرامش اقتصادی قابل قبول در جامعه محقق شده است.

مردم از دولت روحانی انتظار حل مشکلات اقتصادی را دارند

این نماینده مجلس عنوان کرد: مردم از دولت روحانی انتظار دارند به دلیل شعارهای متفاوتی که نسبت به دولت گذشته داشته بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند، از این رو می توان گفت در نگاه کلی، کارهایی برای حل مسائل اقتصادی انجام شده اما هنوز راه طولانی در پیش است و گروه اقتصادی دولت باید تمام همت را روی حل مشکلات اقتصادی معطوف کند.

لاهوتی تصریح کرد: عملکرد دولت در بخش مسکن و گردشگری قابل قبول نیست،مجموعه این موضوعات، از مسائل مهمی است که گروه اقتصادی دولت اگر خوب شکل بگیرد و مجلس نیز به شکل گیری آن کمک کند، می توان امیدوار بود نقایص  گذشته جبران شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ