کد خبر: ۵۶۲۳۰
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۶

سیف: حذف صفر فعلاً منتفی است/ حل پدیده استثنایی در آینده نزدیک

سیف: حذف صفر فعلاً منتفی است/ حل پدیده استثنایی در آینده نزدیک

رییس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه حذف صفر فعلاً منتفی است، از تعیین تکلیف پدیده استثنایی دو اسمی بودن پول ملی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ولی الله سیف گفت: پدیده استثنایی دو اسمی بودن پول ملی حل خواهد شد و در نهایت آنچه مدنظر مردم است اعمال می‌شود. پیگیری این موضوع در روزهای آینده و بزودی با بازگشایی دوباره مجلس انجام خواهد شد.  

وی افزود: درباره طرح واحد پول و حدف صفرها دو دیدگاه در دولت وجود داشت که به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما جمع بندی‌ها این بود که پیشنهاد مستقلی از سوی دولت و بانک مرکزی به مجلس ارسال شود که اگر به تصویب برسد منجر به حذف 4 صفر از پول ملی می‌شود.  

این مقام مسئول ادامه داد: اما در نهایت جمع‌بندی دولت این شد که فعلا حذف صفر انجام نشود. آنچه در این مرحله مدنظر قرار گرفته این است که فعلا تومان را به عنوان واحد پول ملی در نظر بگیریم و در یکی دو سال آینده و پس از استمرار و پایداری تورم تک رقمی، صفرها از پول ملی حذف شود، بنابراین اجرای این طرح به آینده موکول شده است.

سیف با تاکید بر اینکه اسم واحد پولی جدید را تومان خواهیم گذاشت گفت: البته ممکن است در آینده تغییری در این اسم ایجاد شود منتهی در این مرحله خیر. این در حالی است که قرار بود آنچه مردم می‌گویند را بپذیریم.  

وی افزود: این طرح به مجلس ارائه شده و باید منتظر تصمیم مجلس در این باره باشیم، بانک مرکزی این موضوع را پیگیری می‌کند و مسئول دفاع از آن هم این بانک است، زیرا اخیرا این لایحه در دولت تصویب شده و به تعطیلات مجلس برخورد کرده و احتمالا پس از پایان تعطیلات مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» شاهی‌فر | ساعت ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۵/۱۶
0
0
پاسخ
پدیده استثنایی دو اسمی بودن پول ملی

چطور 40 سال این پدیده استثنایی نبود یه شبه استثنایی شد ؟!
» محمئد | ساعت ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۵/۱۶
0
0
پاسخ
الان مردم به 1000 تومان و یک میلیون تومان هم تومان می گویند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ