کد خبر: ۵۶۲۴۱
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۵/۱۶

خبری خوش برای بانوان شاغل ؛ کاهش ساعت کار و مرخصی ۹ ماهه زایمان

خبری خوش برای بانوان شاغل ؛ کاهش ساعت کار و مرخصی ۹ ماهه زایمان

معاون امور زنان رئیس جمهور از رفع موانع اجرای قوانین مربوط به کاهش ساعت کار زنان شاغل و همچنین مرخصی ۹ماهه زایمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، شهیندخت ملاوردی در نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و تولید با اشاره به وضعیت امنیت شغلی بانوان اظهار داشت: در حال حاضر به صورت رسمی حدود ۱۲ میلیون کارگر تحت پوشش تأمین اجتماعی فعالیت می کنند براساس آمار ۲میلیون و ۵۰۰ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: طبق آخرین برآوردهای آماری نرخ مشارکت بانوان بالای ۱۵ سال معادل ۱۷.۳ درصد و همچنین سهم زنان از اشتغال ۱۴.۹ درصد است.آنچه که در این زمینه با خلاء مواجه هستیم اجرا و تضامین اجرایی قوانین و مقررات مصوب در حوزه بانوان است که به رغم پیگیری های انجام شده طی 4 سال گذشته همچنان در برخی موارد به نتیجه نرسیدیم.

این مقام مسئول درخصوص اجرای سلیقه ای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص تصریح کرد: این قانون با اعمال سلیقه از سوی برخی دستگاه ها اجرا می شود در حالی که انتظار ما این است با یک وحدت رویه و به صورت منسجم در تمام دستگاه ها قابل اجرا باشد.در همین زمینه با جمع آوری پیشنهادات برخی دستگاه ها، دستورالعملی جهت اجرای یکپارچه و منسجم قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص تهیه شده است.

ملاوردی افزود: خلاء های اجرای قانون زنان شاغل دارای شرایط خاص با مشارکت سازمان امور استخدامی انجام شده و دستورالعمل آن در حال تدوین است.

وی در خصوص عدم اجرای قانون ۹ ماه مرخصی زایمان توسط برخی دستگاه ها گفت: موانع اجرایی و اعتباری قانون مرخصی زایمان بانوان با همکاری تأمین اجتماعی، وزارت کار و معاونت امور زنان ریاست جمهوری استخراج شده و راهکارهایی در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه ارائه دادیم و منتظر ابلاغ آن هستیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ