کد خبر: ۵۶۲۶۰
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۵/۱۷

۵ اشکال قرارداد ایدرو و رنو از دیدگاه یک نماینده مجلس

۵ اشکال قرارداد ایدرو و رنو از دیدگاه یک نماینده مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در خصوص قرارداد رنو و ایدرو گفت: این قرارداد جدید از ۵ جهت جای اشکال دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید باستانی درخصوص قرارداد جدید خودرویی منعقد شده بین رنو و ایدرو به خانه ملت گفت: این قرارداد جدید از چندین جهت جای اشکال دارد که یکی از آنها امضاء قرارداد مجدد با فرانسوی‌ها است.

وی با بیان اینکه قرارداد منعقد شده یک خودروساز جدید را ایجاد می‌کند در شرایطی که هنوز از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده،افزود: کشور ما ظرفیت خودروسازی محدودی دارد و در حال حاضر چندین خودروساز مشغول فعالیت هستند که اگر نیاز به تقویت باشد، باید این بخش‌ها را تقویت کنیم تا تبدیل به خودروساز شوند نه مونتاژ کار.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بر اساس شنیده‌ها وزیر صنعت در پایان دوران وزارت قرار دارد که با امضاء این قرارداد یک تعهد چندین ساله را برای وزیر بعدی ایجاد می‌کند، ادامه داد: این همه فشار برای عقد قرارداد در آخرین روزهای وزارت جای سوال دارد.

باستانی با تاکید بر اینکه به شدت موضوع محرم نبودن نمایندگان مردم در قراردادهای خودرویی پیگیری می‌ شود ،عنوان کرد: به فردی که می‌خواهد متصدی بعدی وزارت صنعت باشد هشدار می‌دهم تا مراقب این موضوع باشد تا برای وی دردسرساز نشود.

وی درخصوص مغایرت امضاء این قرارداد با اصل44 اظهار داشت: این بحث بر روی چند مورد وجود دارد که یکی میزان سهم بازار و دیگری سرمایه‌گذاری است که سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی باید حساب کنند مجموعه سرمایه‌گذاری‌های ایدرو در خودروسازی به 20درصد می‌رسد یا خیر.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس درمورد محرمانه بودن متن قراردادهای خودرویی نیز گفت: از نظر بعد نظارتی در هر جا که دولت حتی یک ریال سرمایه‌گذاری کند، مجلس باید ورود کرده و در جریان قرار بگیرد، این مسئله در شرایطی است که حداقل دولت 20درصد سرمایه گذاری کرده است.

باستانی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ متن قراردادی در این خصوص از طرف وزارت صنعت به مجلس ارائه نشده،افزود: این موضوع دامن وزیر صنعت آینده را می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» شاهی‌فر | ساعت ۱۳:۴ - ۱۳۹۶/۵/۱۷
0
0
پاسخ
اول اینکه دقیقه‌ی نود به زور قرارداد امضاء کرده

دوم میگه به سهم ما اشکال گرفتن ما هم فلان سهم دادیم به فلانی

آخه مناقصه‌ای مزایده‌ای
بعد او شرکتی که دقیقه‌ی نود وارد شده کی فرصت کرد مطالعه کنه ووو

سرتا پای این مملکت بوداره
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ