کد خبر: ۵۶۲۶۸
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۵/۱۷

افت ۲.۵ درصدی درآمد مالیاتی دولت/ مالیات مشاغل ۳۰ درصد کم شد
برای ۲ ماهه سال اعلام شد:

افت ۲.۵ درصدی درآمد مالیاتی دولت/ مالیات مشاغل ۳۰ درصد کم شد

بنابر اعلام بانک مرکزی، درآمدهای مالیاتی دولت تا اردیبهشت ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بانک مرکزی اعلام کرد، جمع درآمدهای مالیاتی دولت در دو ماه نخست سال 11.5 هزار میلیارد تومان بوده که 5.7 هزار میلیارد تومان آن از محل مالیات های  مستقیم و 5.8 هزار میلیارد تومان نیز از محل مالیات های غیر مستقیم حاصل شده است.

همچنین سهم مالیات بر درآمد تا اردیبهشت ماه سال جاری  2 هزار و 120 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.8 درصد رشد داشته است. مالیات اشخاص حقوقی نیز بالغ بر 3 هزار و 270 میلیارد تومان محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 7.9 درصدی روبه‌رو بوده است. براین اساس، 880 میلیارد تومان از مالیات معوقه اشخاص حقوقی دولتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد رشد دارد.

در این مدت مالیات مشاغل با رقم 260 میلیارد تومان کاهش 30درصدی مواجه شده است.کارکنان بخش عمومی بالغ بر 900 میلیارد تومان و کارکنان بخش خصوصی850 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که به ترتیب 18.5 و 38.9 درصد رشد کرده است. در این مدت مالیات مشاغل با رقمی بالغ بر 260 میلیارد تومان کاهش منفی 30.3 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در بخش مالیات‌های غیرمستقیم سهم مالیات بر واردات هزار و 10 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با رشد 43 درصدی روبه‌رو است. 

براین اساس، 4 هزار و 800 میلیارد تومان نیز مالیات بر کالا و خدمات وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد نزول کرده است.

در این بخش سهم مالیات ارزش افزوده 3 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که با کاهش 21.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ