کد خبر: ۵۶۲۶۹
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۵/۱۷

حساب بانکی ایرانیان در چین مسدود نشده / اعزام هیأتی از بانک مرکزی
وزیر اقتصاد:

حساب بانکی ایرانیان در چین مسدود نشده / اعزام هیأتی از بانک مرکزی

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه حساب بانکی ایرانیان مسدود نشده از اعزام هیأتی از بانک مرکزی به چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب نیا در حاشیه جلسه شورای گفتگو با بخش خصوصی در مورد حل مسدود شدن حساب بانکی ایرانیان توسط بانک های چینی گفت: در این رابطه هیأتی از بانک مرکزی برای رایزنی با مقامات چین اعزام می شود.

وی افزود: البته حساب بانکی مسدود نشده بلکه سامانه‌ مستقر در چین باید تنظیماتی با روابط تجارت خارجی بین سیستم بانکی، گمرک و مقام ناظر ارزی چین انجام دهد که نوع روابط تجاری ایران با چین را دچار تغییر و تحول می‌کند.

وی ادامه داد: محدودیت در مبادلات دلاری سبب شده تا بانک هایی که ارتباط نزدیکی با آمریکا دارند و با دلار کار می کنند،محدودیت هایی در همکاری با ایران داشته باشند.البته عمده مبادلات ارزی ایران به یورو انجام می شود و پس از رفع تحریم ها هزینه های مبادلاتی نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول در ارزیابی عملکرد خود در 4 سال تصدی این وزارتخانه، برگزاری جلسات مربوط به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را از دستاوردهای دولت یازدهم برای بها دادن به بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد دانست.

طیب نیا ادامه داد: دولتی بودن یکی از مشکلات اصلی اقتصاد ایران است که برای رفع آن و دستیابی به رشد پایدار باید برنامه مردمی کردن اقتصاد در دستور کار باشد.این رویکرد سبب شده تا در دوره وزارت، توجه ویژه ای به شورای گفت و گو داشته باشم و از ابتدای ورود به دولت سعی کردم جلسات این شورا به طور مستمر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شورای گفت و گو، نهادهای دیگری از جمله هیات تسهیل مقررات و هیات واگذاری ها نیز در فرآیند مردمی کردن اقتصاد دخیل هستند، گفت: در این چهار سال سعی کردم سیاست هایی که می تواند به گسترش نقش بخش خصوصی در اقتصاد و بهبود محیط کسب و کار منجر شود را دنبال کنم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برخی از این نهادها مثل هیات واگذاری، جزو نهادهای تصمیم گیر بودند و بنابراین توانستیم مسیر واگذاری ها را که به طور عمده به شکل واگذاری به شبه دولتی ها و نهادهای عمومی و یا رد دیون دولت بود، اصلاح کنیم و به بخش خصوصی واقعی سوق دهیم.

طیب نیا با بیان اینکه بخش خصوصی معتقد است نیمی از جلسات شورای گفت و گو منجر به تصمیم گیری شده،اظهار داشت: تصمیم هایی که به حیطه وظایف وزارت اقتصاد باز می گشت را به طور کامل اجرایی کردیم که از جمله می توان به تسهیل امور مالیاتی بخش خصوصی اشاره کرد.شورای گفت و گو در مجموع در پیگیری مطالبات بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار توفیق های نسبی داشت.

وی درباره اینکه تا چه میزان در اجرای برنامه ها و وعده ها موفق بوده، گفت: یک برنامه عملیاتی برای بخش های مختلف این وزارتخانه تنظیم شده بود که اجرای آن به طور هفتگی پایش می شد، در برخی از این برنامه ها نظیر استقرار نظام نوین یکپارچه گمرکی توفیق های خوبی داشتیم اما در برخی حوزه ها نیز پیشرفت کمتر بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ