کد خبر: ۵۶۲۸۳
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۷

اثر اجرای FATF در تبهکاری مالی و صورت‌های مالی‌ بانک ها
یک کارشناس بانکی مطرح کرد:

اثر اجرای FATF در تبهکاری مالی و صورت‌های مالی‌ بانک ها

یک کارشناس بانکی با اشاره به اینکه صورت‌های مالی قدیمی بانک‌ها با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی دارد،گفت: در صورت اجرای بخشنامه بانک مرکزی،صورت‌های مالی‌ شفاف تر و مشکلات بانک‌ها نیز روشن‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،کامران‌ندری درمورد بخشنامه اخیر بانک مرکزی که ارائه صورت‌های مالی‌جدید بانک‌ها بر اساسIFRS است به ایلنا گفت: یکی‌ از اقدامات درست بانک مرکزی در جهت شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک‌ها بود که از سال‌های پیش هم مطرح شد.

وی افزود:در روش‌های حسابداری پیشینی که بانک‌ها شناسایی می‌کردند سودها و درآمدها واقعی‌نبودند و دست‌اندرکاران صورت های مالی سودهای موهومی را در نظر می‌گرفتند.

این کارشناس بانکی با بیان اینکه سودهایی که بین سپرده‌گذران تقسیم می‌شد به نوعی زیر سوال می‌رفت گفت: مشخص نبود این سودها از چه محلی به سپره گذاران پرداخت شده و این امر مشکلاتی را برای بانک‌ها به وجود می‌آورد زیرا این موضوع باعث شد تا درآمدهایی‌ ایجاد شود که موهوم بوده و مدیران بانک‌ها فکر آن را هم نمی‌کردند.

ندری عنوان کرد: در صورتی که این بخشنامه پیاده و اجرایی شود،صورت‌های مالی‌ ضمن شفاف و دقیق‌تر شدن، مشکلات و مسائل بانک‌ها را نیز روشن‌تر خواهد کرد و می‌تواند به مرور زمان مورد قبول بانک های خارجی و نهادهای مالی بین المللی نیز قرار گیرد.

وی افزود: صورت‌های‌ مالی‌ قدیمی‌ بانک‌ها با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی دارد اما  با صدور این بخشنامه از سوی بانک مرکزی که حدود ۱ تا ۲ سال هم از عمر آن می‌گذرد و هنوز پیاده‌سازی نشده یک قدم به سمت استانداردهای بین‌المللی نزدیکتر خواهیم شد.در صورتی که این استانداردها رعایت نشود بستری برای مافیای بین‌المللی و تبهکاران مالی برای تطهیر اعمال‌ نامشروع‌ فراهم خواهد شد تا به اهداف‌ دست یابند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ