کد خبر: ۵۶۲۹۰
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۵/۱۷

جلسه بی نتیجه مدیران 16 بانک برای کاهش نرخ سود؛ توافق اکثریت

جلسه بی نتیجه مدیران 16 بانک برای کاهش نرخ سود؛ توافق اکثریت

مدیران بانک های دولتی به همراه مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای بررسی کاهش نرخ سود بانکی گرد هم آمدند اما این نشست با وجود تمایل بانک ها برای کاهش نرخ، نتیجه ای نداشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، نشست مدیران بانک های دولتی به همراه مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد شامگاه دوشنبه به میزبانی بانک سپه برگزار شد و در آن 8 بانک دولتی به همراه 8 بانک خصوصی شده دولتی حضور داشتند.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبتکر برگزاری این نشست بود تا در آن موضوع حکم قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش فاصله نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی پیگیری شود، نشست نخست حدود یک ماه پیش در مجلس برگزار شده بود.

بخش قابل توجهی از زمان جلسه به بیان مشکلات نظام بانکی و تنگناهای اعتباری آنها بویژه بانک های دولتی که با مشکل تسهیلات تکلیفی نیز مواجهند، گذشت و از این رو تصمیمی درباره کاهش نرخ سود گرفته نشد.

یکی از حاضران در این نشست که خواست نامش ذکر نشود اظهار داشت: قریب به اتفاق مدیران بانک های دولتی حاضر در این نشست موافق کاهش نرخ سود بانکی هستند اما باید تصمیم گیری نهایی در این زمینه با نظر بانک های خصوصی باشد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد تا کمیته ای با حضور نمایندگانی از کمیسیون اقتصادی مجلس، بانک مرکزی و بانک ها تشکیل و گزارشی از وضعیت نظام بانکی و مشکلات آن تهیه کند تا در نشست بعدی قرائت شود.

این مقام حاضر درباره زمان و مکان جلسه بعدی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: زمان دقیق این جلسه از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سروش | ساعت ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۵/۲۰
0
0
پاسخ
سلام شاید یکی از بزرگترین موانع کاهش نرخ سود بانکی انتظاراتی و توقعاتی باشد که نزد سپرده گذاران ایجاد شده است آیا میتوان برای کاهش نرخ بانکی از نظرات تمامی مردم ایران استفاده کرد و آیا میتوان به مانند ..........
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ