کد خبر: ۵۶۳۰۱
۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۵/۱۸

ارزش سهام ۳۹۹ شرکت در ۳ حالت منصفانه، زیر و بالای قیمت + جدول
توسط یک شرکت پردازش اطلاعات گزارش شد:

ارزش سهام ۳۹۹ شرکت در ۳ حالت منصفانه، زیر و بالای قیمت + جدول

وضعیت سهام ۳۹۹ شرکت بورسی و فرابورسی در ۳ حالت منصفانه، زیر و بالای قیمت و براساس نسبت P/E توسط شرکت پردازش اطلاعات مبنا بررسی و جزییات آن اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در میان متغیرهای موجود برای بررسی وضعیت سهام شرکت ها ، نسبت قیمت به درآمد یا همان P/E معروف ، جایگاه ویژه برای سرمایه گذاران دارد و نشانه ایی از تلقی گران و ارزان و یا مناسب بودن قیمت سهام است. هرچند بالا یا پایین بودن این نسبت، به معنی ارزشمندی قیمت سهام شرکت ها نیست.

براساس این گزارش، در این رابطه شرکت پردازش اطلاعات مبنا با بررسی این نسبت مهم در 399 شرکت بورسی و فرابورسی طی دوره اول سال تا 10 مرداد، گزارش جالبی از وضعیت قیمت سهام در 3 حالت منصفانه، زیر و بالای قیمت ارایه کرده است.

در این بررسی، 173 شرکت (معادل 47 درصد از از 399 شرکت )، دارای ارزش منصفانه هستند.همچنین ارزش 60 شرکت (معادل 16 درصد) زیرقیمت و ارزش 135 شرکت (معادل 37 درصد) بالای قیمت ، برآورد شده‌اند.

از سوی دیگر از میان 299 شرکت حاضر در این گزارش، 29 شرکت پیش‌بینی زیان و 370 شرکت پیش‌بینی سود کرده‌اند.

بیشترین رشد P/E در صنعت‌ گروه لاستیک و پلاستیک با 34 درصد نوسان و بیشترین کاهش P/E در گروه استخراج نفت گاز با  منفی 28 درصد نوسان رخ داده است.

گزارش کامل و جزییات P/Eبه همراه مواردی مانند پیش بینی درآمد و نوسانP/E  حدود 399 شرکت بورسی و فرابورسی از طریق این لینک  قابل دریافت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ