کد خبر: ۵۶۳۱۲
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۸

برنامه عربستان برای کاهش ۵۲۰ هزار بشکه صادرات نفت در روز

برنامه عربستان برای کاهش ۵۲۰ هزار بشکه صادرات نفت در روز

یک منبع آگاه از صنعت نفت عربستان گفت: صادرات نفت این کشور در ماه آینده میلادی برای کمک به بهبود بازار، حداقل ۵۲۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، عربستان سعودی در جهت کمک به کاهش ذخایر جهانی نفت و ایجاد روند نزولی در بازار اشباع شده، قرار است صادرات نفت را در ماه آینده میلادی با کاهش قابل توجهی ادامه دهد. 

یک منبع آگاه از صنعت نفت عربستان گفت: صادرات نفت این کشور در ماه جاری میلادی به ۶.۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه قرار است شرکت آرامکو عرضه نفت برای کشورهای آسیایی در ماه آینده میلادی را ۱۰ درصد کاهش دهد و این رقم برای مشتریان اروپایی عربستان روزانه ۲۲۰ هزار بشکه خواهد بود.  

وی افزود: صادرات نفت عربستان به آمریکایی ها در ماه جاری به کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید در حالی که مجموع صادرات این کشور به آمریکا در ماه آینده تقریبا یک میلیون و 100 هزار بشکه کاهش خواهد داشت.  

همچنین قرار است صادرات عربستان به بزرگترین مشتری نفتی یعنی چین در ماه سپتامبر کاهش یابد.

بر اساس توافق اوپک، سعودی ها باید تولید روزانه خود را ۴۸۶ هزار بشکه کاهش دهند؛ اما عربستان به دلیل کنترل بیشتر سهم بازار، روند کاهش عرضه را برای کشورهای آسیایی کمتر از آمریکا و اروپا، در دستور کار قرار داده است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ