کد خبر: ۵۶۳۲۹
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۰

گزارش مدیرعامل همراه اول در سالگرد ۲۳ سالگی

گزارش مدیرعامل همراه اول در سالگرد ۲۳ سالگی

همراه اول ضمن معرفی تاریخچه و فعالیت ها، با حضور ۷ ساله در فرابورس و تولد سیم کارت در ایران وارد ۲۳ سالگی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران ۱۹ مرداد سال ۷۳ با واگذاری ۴ سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری رسماً آغاز شد. 

بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه در مرداد ماه سال ۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غیرمنتظره و بی نظیر مردم از این پدیده، شرکت مخابرات درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد. بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این پدیده، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات صورت گرفت.

هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰۰میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

با جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۸۶، دارای نام همراه اول، نشان دو حلقه، رنگ فیروزه ای و نارنجی و شعار هیچکس تنها نیست، تجاری وی‍ژه شد.

همچنین در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در ۲۸ آذر ۸۹، پنج درصد سهام معادل ۱۰۳ میلیون سهم را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران که تنها برنده طرح ترابرد پذیری شماره های تلفن همراه است، با بیش از  ۸۹ میلیون سیم کارت واگذار شده در ۱۲۴۵ شهر (۱۰۰درصد شهرها) و حدود ۴۳ هزار روستا (۸۶.۹ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده ها، ۹۶.۵ درصد پوشش جمعیتی را تحت پوشش دارد.

ضریب نفوذ اپراتور اول ۸۴.۲ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر این که پیشتاز عرضه سیم کارت بوده، با نوسازی مداوم شبکه، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه را نیز داراست.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه در هر دو حوزه مکالمه و دیتا، مجوز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و نسل های بالاتر را در ۴ شهریورماه۹۳ دریافت کرد و اکنون با گذشت کمتر از ۳ سال، تعداد ۱۰۴۲ شهر و ۹۷۰ روستا به شبکه نسل ۳ و ۷۱۰ شهر تحت پوشش شبکه نسل ۴ و ۴.۵ همراه اول قرار دارند.

علاوه بر این، اپراتور اول در چهار سال گذشته، در ارزیابی رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) که بر اساس استاندارد EFQM صورت می گیرد، رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه را حفظ کرده است.

اظهارات مدیرعامل همراه اول

وحید صدوقی در مراسم روز خبرنگار و جشن 23 سالگی سیم کارت در ایران ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه، گزارش مختصری از فعالیت های این اپراتور ارائه داد.

وی اظهار داشت: این اپراتور در ۵ سال اخیر ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه نوسازی و توسعه شبکه سرمایه گذاری کرده و امروز با ۲۳ سال سابقه، با میانگین سن ۲ سال تجهیزات شبکه، جوان ترین اپراتور کشور است .

این مقام مسئول با اشاره به طرح ترابرد پذیری تلفن همراه که از خرداد ماه سال ۹۵ شروع شده،افزود: همراه اول تنها برنده طرح ترابرد پذیری است، در حالی که اپراتورهای دوم و سوم تراز منفی دارند. برای ما ارزشمند است که مشترکین با وجود اینکه می توانستند اپراتورهای دیگر را انتخاب کنند، همراه اول را انتخاب کردند.

صدوقی با بیان اینکه طرح های بلوغ ۱۰ ساله رگولاتوری، در ۳ سال اجرا شد،ادامه داد: اولین طرح سایت شرینگ بود که سایت های ما با اپراتورهای دیگر به اشتراک گذاشته شد، دومی اجرای طرح رومینگ ملی بود و همراه اول شبکه را در اختیار اپراتورهای دیگر قرار داد و امروز بیش از  یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشترکین اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول سرویس دریافت می کنند. سومین اقدام نیز طرح ترابردپذیری بود که با موفقیت همراه اول، همراه بود. چهارمین موضوع هم SMP‌ یا همان محدود کردن اپراتور غالب در خصوص طرح های رقابتی با سایر اپراتورها بود.

وی با اشاره به اینکه پروانه نسل ۳ و ۴ همراه اول ۶ ماه بعد از پروانه اپراتور دوم در روز ۲۷ اسفند ۹۳ صادر شد، گفت: در حالی که فرصت رقابت، تبلیغ و توسعه در شرایط نابرابر برای اپراتور رقیب بود، این اپراتور ۴۰ مگاهرتز و همراه اول علی رغم داشتن ۶۰ درصد سهم بازار، تنها ۳۰ مگاهرتز پهنای باند فرکانس ۱۸۰۰ داشت و توانست شبکه را توسعه دهد.

مدیرعامل اپراتور اول ادامه داد: همراه اول در این ۴ سال سکوت کرد، ولی علی رغم همه این سختگیری ها از همه این امتحانات سربلند بیرون آمد. با ۱۰ مگابایت بیشتر، رقیب ما طی دو سال شبکه نسل چهار را توسعه داد. ما با مشکلات زیادی که داشتیم ۵ مگابایت فرکانس ۱۸۰۰ شبکه نسل ۲ را تخلیه و شبکه LTE را فعال کردیم. همراه اول تا شهریور ماه ۹۵، تعداد ۳۷۷ سایت نسل ۴ راه اندازی کرده بود و با توسعه پرشتاب، تعداد ۹۷۰۰ سایت نسل ۴ و ۴.۵ تا پایان سال ۹۵ و هم اکنون بالای ۱۰ هزار سایت نسل ۴ و ۴.۵ راه اندازی کرده است.

صدوقی با اشاره به مذاکرات همراه اول با اپراتور سوم گفت:‌ در اردیبهشت ماه مذاکراتی با اپراتور سوم انجام دادیم، توافق خوبی که هر دو اپراتور در آن برنده هستند و آن اجرای RAN Sharing برای اولین بار بود. همراه اول در ۷۱۰ شهر و اپراتور سوم در ۲۱ شهر نسل چهار راه اندازی کرده بودند، در شهرهایی که اپراتور سوم نسل ۴ نداشت، از فرکانس رایتل استفاده کرده و با  RAN‌مشترک، به رایتل هم سرویس ارائه دادیم.

وی افزود: وقتی در تبریز این سرویس ارائه شد سرعت۴G‌ همراه اول از ۱۵ مگابیت به ۱۰۰ مگابیت ارتقا پیدا کرد. این موضوع هم برای اپراتور سوم دستاورد خوبی بود، هم برای همراه اول و هم توانستیم با مشارکت با اپراتور سوم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. اگر امروز همراه اول در نسل ۴ سرویس قابل قبولی ارائه می کند و در through put در بین اپراتورها میانگین بالاتری دارد، این به دلیل همکاری همراه اول و رایتل است که به خاطر فرکانس از مدیرعامل اپراتور سوم تشکر می کنم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در حال شروع است و حضور جهرمی را با پیشنهاد هوشمندانه حسن روحانی ریاست جمهوری غنیمت می شماریم، گفت: تسلط، انرژی جوانی و تجربه در حوزه زیرساخت و تنظیم مقررات که وی در 8-9 سال اخیر کسب کرده، پشتوانه بزرگی برای حضور در وزارت ارتباطات است و امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس و دادن رأی اعتماد، با حضور ایشان فصل نوینی برای رشد و توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود.

صدوقی با بیان اینکه همراه اول در 4 سال دولت یازدهم در جشنواره فاوا همواره رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه را به دست آورده، گفت:‌ در این ۴ سال، همراه اول توانست فاصله را به شکل معناداری با اپراتورهای دیگر بیشتر کند و نشان دهد سرمایه گذاری گسترده انجام داده و زیرساخت قوی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ