کد خبر: ۵۶۳۳۱
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۵/۲۰

بانک مرکزی درباره خالی شدن حساب از موسسات شفاف سازی کند
یک نماینده مجلس:

بانک مرکزی درباره خالی شدن حساب از موسسات شفاف سازی کند

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی باید پاسخگوی سپرده گذاران رانت جویی باشد که پیش از اعلام انحلال موسسات ورشکسته مثل کاسپین، اقدام به خالی کردن حساب های کلان کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن حسینی شاهرودی با انتقاد از رانت اطلاعاتی سپرده گذاران کلان موسسات مالی و اعتباری ورشکسته به تسنیم گفت: بر اساس گزارش ارائه شده به کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش از اعلام عمومی انحلال برخی از مؤسسات مالی و اعتباری مثل کاسپین، تعدادی از سپرده گذاران کلان این مؤسسات، اقدام به مراجعه به مؤسسات و خارج کردن سپرده­‌ها کرده‌اند.

وی افزود: در جریان ارسال پرونده تخلفاتی بانک مرکزی به قوه قضاییه باید امکان استفاده از رانت اطلاعاتی در گزارش نهایی دستگاه قضائی لحاظ شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اطلاع یافتن از روند انحلال یک مؤسسه و عدم کفایت دارایی های آن برای پرداخت مطالبات طلبکاران، یک رانت اطلاعاتی مهم است،ادامه داد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بر این باورند که  بانک مرکزی باید گزارش کاملی از اسامی سپرده گذاران کلان که در بازه زمانی مورد نظر اقدام به تسویه سپرده‌ها کرده اند، ارائه کند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه تنها مشکل موسسات مالی و اعتباری موضوع رانت اطلاعاتی سپرده گذاران کلان نبوده و در اعطای وام های کلان نیز مشکلاتی وجود داشته گفت: از ابتدای شروع روند تسویه بدهی‌ها در این مؤسسات، یکی از مهمترین چالش های بستانکاران و به تبع آن نهادهای نظارتی، عدم شفافیت در اعلام میزان دیون و تعهدات و ابهام در میزان وثایق و تضامین مأخوذه بوده است.

وی افزود: برخلاف درخواست های ارائه شده  تا به امروز گزارشی از تسهیلات گیرندگان از یک موسسه  مالی و اعتباری مشهور و تعاونی های منحله مرتبط با آن به لحاظ میزان  وثایق و ساز و کار تسویه آنها  به کمیسیون اقتصادی ارائه نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ