کد خبر: ۵۶۳۳۶
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۲۰

دو خواسته کارشناسان بازارسرمایه از وزیر پیشنهادی اقتصاد
یک کارگزار بورس اعلام کرد:

دو خواسته کارشناسان بازارسرمایه از وزیر پیشنهادی اقتصاد

یک کارگزار بورس با اشاره به اقدامات وزیر پیشنهادی اقتصاد در گمرگ،گفت:کارشناسان بازارسرمایه اظهارات کرباسیان را ارزیابی کرده و امیدوارند تغییرات قانون بازارسرمایه در اولویت کاری بوده و سهم ذینغعان در اداره بازار به درستی تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین چراغی در مورد معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس و برای تصدی وزارت اقتصاد اظهار داشت: وی در حالی نمره مناسبی در راه اندازی سامانه جامع گمرک گرفته و به قواعد کار و تعاملات پیشبردان اهداف آگاه است که می داند اقتصاد صرفا با تئوری های اقتصادی بهبود نمی یابد و اجرا و عملیاتی کردن آن نظریات در فضای واقعی کسب و کار ضریب اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: شاید یکی از بهترین گزینه های طیب نیا در چهار سال گذشته که نمره خوبی کسب کرده ، کرباسیان در مسند گمرک ایران بوده که نشان داد به کار تسلط دارد و به جای حل کردن مشکلات از طریق صدور بخشنامه های غیر ضروری به سمت اصلاح فرایندها پیش می رود.، به طوریکه با راه اندازی سیستم جامع گمرک تحولی در گمرک ایجاد کرد که امروز بسیاری از خدمات به وارد کنندگان در این بستر در گمرک انجام می شود .

به گفته این کارگزار بورس، کرباسیان در دولت با حمایت طیب نیا بدرستی پافشاری کرد که برای کاهش کالای قاچاق باید گمرک بر عملیات ورود و خروج مناطق ازاد تسلط داشته باشد و سازمان مناطق ازاد باید شرایط فعالیت در مناطق را از جهت کسب و کار فراهم کرده و وحدت فرماندهی در مناطق صفر مرزی و مناطق ازاد با گمرک باشد.گرچه این پافشاری موجب دلخوری اکبر ترکان (دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ) با تجربه قرار گرفت اما کارشناسانه و به نفع منافع ملی و در جهت رونق تولید و اشتغال بر اجرای ان پافشاری می کرد.

چراغی ادامه داد: امیدواریم در 4 سال دوم دولت، ورود به عرصه های عملیاتی در حوزه ها مختلف اقتصاد شتاب بیشتری گرفته و عمده ریل گذاری نظری و ساختاری در دولت اول روحانی به اهداف عملیاتی توسط مدیران ایشان تبدیل شود.

وی افزود: در این میان کارشناسان بازار سرمایه نیز به دقت اظهارات و نظرات کرباسیان را ارزیابی کرده و امیدوارند تغییرات قانون بازار سرمایه را در اولویت کاری قرار داده و سهم ذینغعان در اداره بازار را به درستی تعیین کند. لذا کارشناسان با اظهار خوشنودی از این انتخاب برای کسب موفقیت وی در اخذ اعتماد از مجلس ارزوی موفقیت می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ