کد خبر: ۵۶۳۹۱
۰:۷ - ۱۳۹۶/۵/۲۲

افزایش ۵ درصدی تعرفه سیمان و جایگزینی سیمان عربستان با ایران در عراق
مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر خبر داد:

افزایش ۵ درصدی تعرفه سیمان و جایگزینی سیمان عربستان با ایران در عراق

مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر با اشاره به افزایش ۵ درصدی تعرفه سیمان ایران به عراق و جایگزینی سیمان عربستان،درخواست از وزیر آینده صنعت را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی محمد بد با گله از افزایش تعرفه صادارت سیمان ایران به عراق از ۴۰ به ۴۵ درصد به تسنیم گفت: تعرفه صادارت سیمان عربستان به عراق حدود 17 درصد اعلام شده که این موضوع اصلاً قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه در یک مقطعی تولیدکنندگان داخلی به دلیل مازاد تولید، سیمان ها را با قیمت ارزان به بازار عراق صادر می‌کردند، افزود: این موضوع باعث شد تا کارخانجات عراقی احساس خطر کرده و از دولت درخواست کردند تا تعرفه بالاتری را برای سیمان ایران لحاظ کند.

این کارشناس سیمان با اشاره به اینکه سیمان صادراتی ایرانی با قیمت معقول به عراق صادر می شود، گفت: با این وجود عربستان با پرداخت تعرفه ای اندک به راحتی سیمان را در بازار عراق به فروش می رساند.

بد تصریح کرد: امروز ایران نقش مهمی در امنیت عراق دارد و نباید با چنین برخوردهایی روبه رو شود. به همین منظور از وزیر جدید صنعت درخواست می کنیم تا با تعامل اقدام لازم را برای معقول کردن تعرفه سیمان صادراتی ایران به عراق انجام دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ