کد خبر: ۵۶۳۹۲
۰:۳ - ۱۳۹۶/۵/۲۲

4 برنامه مهم کرباسیان در صورت حضور در وزارت اقتصاد اعلام شد

4 برنامه مهم کرباسیان در صورت حضور در وزارت اقتصاد اعلام شد

وزیر پیشنهادی اقتصاد ، 4 برنامه مهم را اعلام کرد که در صورت رای مجلس و حضور در وزارت ، اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود کرباسیان در نشست هم اندیشی هیئت رئیسه روسای اتاق های سراسر کشور با وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: در اقتصاد، قانون کم نداریم و سند چشم‌انداز نیز براساس قانون نوشته شده است. بنابراین در صورت حضور در وزارت اقتصاد، همان قانون‌ها را اجرا خواهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: رشد اقتصادی به 12.5 درصد رسیده و تورم تک رقمی است. استمرار و تحول این امر، مهم و اساسی به حساب می‌آید.

کرباسیان تاکید کرد: در صورت انتخاب ، دو موضوع ارز تک نرخی و کاهش سود بانکی را پیگیری خواهم کرد. علاوه براین ضمن راهبری اجرای اصل 44 در قالب افزایش بهره‌وری، طرح تحول نظام بانکی که توقع جدی مجلس و خواسته همگان است ، عملیاتی خواهد شد.

وی اقتصاد ایران را به چراغ قرمزی تشبیه کرد که ماشین های زیادی پشت آن منتظر بودند و با برجام، چراغ آن سبز شد و همه ی بخشهای اقتصاد به حرکت درآمدند و افزود: باید به بخش هایی که متوقف مانده اند کمک بیشتری کرد تا به حرکت درآیند.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد افزود: مهمترین برنامه های عملیاتی را بر پایه درونزا و برون نگر بودن اقتصاد، عدالت گرایی، دانش بنیانی و مردمی بودن و شفاف بودن اقتصاد، تدوین و در قالب چند ابر پروژه، تعریف کرده ام. این برنامه ها در دسترس مردم است و از مردم، صاحب نظران و کارشناسان می خواهم این برنامه ها را نقد کنند.

کرباسیان رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی با هدف افزایش ثروت ملی و بهبود نظام بانکی و سرمایه ای، بهبود فضای کسب و کار،حل مشکلات کار آفرینان، صندوق های بازنشسگتی و اصلاح قواعد مالی و انضباط بخشی به درآمد و هزینه های دولت ، طراحی و استقرار و بهبود شاخص های رقابت پذیری ، تنقیح قوانین اقتصادی ، اصلاح نظام تامین مالی خارجی، هوشمند سازی نظام مدیریت مالی دولت (خزانه داری الکترونیک) و تحقق دولت الکترونیک، توسعه نظام مالیاتی و گسترش طرح جامع مالیات، توسعه بازار سرمایه ، ساماندهی سهام عدالت و بهبود روند خصوصی سازی، طراحی نظام تامین اقتصادی دولت، ایجاد نظام رتبه بندی اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیریت بدهی های دولت و مشارکت در مدیریت واردات و صادرات رسمی را از دیگر برنامه های مدنظر معرفی کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» عباس | ساعت ۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۵/۲۳
0
0
پاسخ
در یک همچون زمانه ای چنین برنامه دادن و اعتماد به نفسی قابل تامل و بسا قابل تقدیر است.
امیدوارم ایشان در فعالیتهایشان پیروز و موفق باشند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ