کد خبر: ۵۶۳۹۳
۱:۶ - ۱۳۹۶/۵/۲۲

۳ گروه برتر، چند گروه متوسط و ۲ گروه ناامیدکننده / افزایش میل صندوق‌ها
مدیر سرمایه‌گذاری یک سبدگردان به بورس پرس معرفی کرد:

۳ گروه برتر، چند گروه متوسط و ۲ گروه ناامیدکننده / افزایش میل صندوق‌ها

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آسمان با اشاره به عملکرد مناسب اکثر ناشران،۳ گروه برتر،چند گروه با عملکرد متوسط و دو گروه ناامید کننده در عملکرد ۳ ماهه را اعلام و از افزایش میل صندوق‌ها با ازرش ۱۳۲ هزار میلیارد تومانی به سرمایه گذاری خبر داد.

سید جواد جمالی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درمورد وضعیت کنونی بازار سهام اظهار داشت:  بورس اوراق بهادار با توجه به بهبود نسبی گزارش‌های سه‌ماهه ناشران، روند رو به رشدی را آغاز کرده است. به طوریکه می توان از رشد 2.5 درصدی شاخص کل در تیرماه به عنوان گواه این مسأله سخن گفت. این روند افزایشی همچنان در ماه جاری هم ادامه داشت.

وی ادامه داد:  اکثر ناشران بورسی دارای سال مالی منتهی به اسفند، در مجامع عمومی سالانه گزارش های عملکرد و پیش‌بینی‌های مناسبی برای دوره سه‌ماهه نخست سال 96 ارائه دادند.

معرفی سه گروه برتر

وی توضیح داد: افزایش قیمت فولاد و سایر فلزات در گروه فولادی تأثیری بسزایی داشته و با توجه به مناسب بودن وضعیت جهانی کامودیتی ها در گروه فلزات اساسی، شاهد شرکت هایی بودیم که موفق به پوشش بودجه شدند. علاوه بر آن، گزارش های پیش‌بینی را همراه با تعدیل منتشر کردند. همچنین این گروه در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال قبل، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است

عضو هیأت مدیره سبدگردان آسمان ادامه داد: گروه سیمانی نیز علاوه بر پوشش بودجه در گزارش‌های سه‌ماهه، نسبت به سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی شده و با فرارسیدن فصل تابستان و شروع ساخت‌ و ساز، انتظار می‌رود وضعیت این گروه با بهبود بیشتری همراه شود

به گفته جمالی، گروه واسطه‌گری‌های مالی نیز گزارش‌های مناسبی ارائه داده که در بین آن‌ها بیشترین تغییر سود عملیاتی مربوط به لیزینگ ایرانیان است.

چند گروه با عملکرد متوسط

وی به برخی از گروه‌ها با عملکرد متوسط اشاره کرد و توضیح داد: در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته، شاهد گزارش‌های قابل قبول شرکت‌های خدمات پرداخت و رشد مناسب سود عملیاتی شرکت هایی نظیر همکاران سیستم بوده‌ایم. گروه شیمیایی در گزارش ها معقول عمل کرده و شرکت‌ها متناسب با بودجه پیش رفته اند. گروه حمل و نقل نیز گزارش‌های متعادلی ارائه داده است.

وی افزود: در گروه دارویی بیشتر شرکت‌ها موفق به پوشش بودجه پیش‌بینی خود نشدند و بسیاری از نمادهای این گروه نسبت به دوره مشابه سال قبل نه تنها رشد نداشته‌اند، بلکه با کاهش درآمد و سودآوری نیز همراه بوده‌اند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که اصولاً از شرکت‌های دارویی در نیمه دوم سال عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نیمه ابتدای سال دارند.

ناامیدی از خودروسازان و تولیدکنندگان مواد غذایی

مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آسمان تصریح کرد: در برخی گروه‌ها نیز شاهد گزارش‌های نا امیدکننده بوده‌ایم و از این دسته می‌توان به گروه خودرو و مواد غذایی اشاره کرد.

افزایش میل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ازرش 132 هزار میلیارد تومانی

جمالی با بیان اینکه گزارش‌های سه‌ماهه میل به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را افزایش داده، گفت: اغلب در همه جای دنیا بورس از مهم‌ترین مراکز تمایل افراد برای سرمایه‌گذاری است. با توجه به اینکه همه افراد دانش و زمان کافی برای حضور در این بازار را ندارند، مطمئن‌ترین و بهترین گزینه انتخابی برای آن‌ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که طی سال‌های اخیر در بازار ایران نیز جایگاه ویژه خود را پیدا کرده‌اند و سرمایه‌گذاری از این طریق در حال افزایش است.

وی افزود: ارزش صندوق های سرمایه گذاری تا پایان خردادماه به بیش از 132 هزار میلیارد تومان رسیده و افزایش حجم سرمایه گذاری در این صنعت طی سه‌ماهه ابتدای سال بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بود که نشان می دهد این نهاد مالی به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه جایگاه ویژه‌ای در بین سرمایه گذاران یافته و با توجه به مدیریت حرفه ای این صندوق ها، قابلیت نقدشوندگی بالا و تنوع سبد دارایی‌ها، امر دور از ذهنی نیست.

جمالی ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری طی چهارماهه اخیر بازدهی قابل توجهی به دست آورده اند. به طوریکه میانگین بازدهی 10 صندوق برتر حدود 12 درصد اعلام شده است. این صنعت نسبت به بازدهی سایر بازارهای رقیب، عدد بسیار بالاتر را نشان می دهد.

به گفته وی، این آمار و اعداد گویای کارنامه مناسب این صنعت در مقایسه با بازارهای رقیب است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال آسوده سرمایه خود را به تحلیلگران حرفه‌ای مدیران این صندوق‌ها بسپارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ