کد خبر: ۵۶۴۲۱
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۵/۲۲

بسترسازی رشد ۲۷ درصدی اشتغال از مسیر فرابورس
مدیرعامل خبر داد:

بسترسازی رشد ۲۷ درصدی اشتغال از مسیر فرابورس

مدیرعامل فرابورس گفت: تامین مالی بسیاری از شرکت ها از طریق تاسیس بازار SME توانسته،زمینه‌ساز رشد ۲۷ درصدی اشتغال در میان شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با اشاره به اینکه دو مقوله اصلی در اقتصاد یعنی تولید ملی و اشتغال، همواره از جایگاه ویژه‌ای در ادبیات اقتصادی برخوردار بوده و لزوم توجه به زیرساخت‌های آن، نمود زیادی پیدا کرده به ایسنا گفت: افزایش تولید منجر به اشتغال‌زایی و در نتیجه بهبود سطح معیشت آحاد مردم می‌شود، از سوی دیگر با کاهش وابستگی به واردات به رشد سرمایه‌گذاری داخلی و ارتقای فعالیت بخش خصوصی، افزایش سطح بهره‌وری سازمانی و کارآفرینی، تحقق عدالت اجتماعی، بهبود شاخص‌های توسعه اجتماعی و در پی آن افزایش توان اقتصادی جامعه می‌انجامد.

وی بزرگ‌ترین صنایع از نظر تعداد پرسنل در بازارهای اول و دوم فرابورس را صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به ترتیب با ۱۹ هزار و ۳۹۱، ۶ هزار و ۴۶۰ و چهار  هزار و ۸۴۸ نفر نیروی شاغل به کار عنوان کرد.

این مقام مسئول افزود: مطابق بررسی‌های صورت گرفته در میان شرکت‌های پذیرش‌شده در بازار اول و دوم فرابورس برخی شرکت‌ها نظیر توسعه خدمات بندری و دریایی سینا، پتروشیمی خراسان و توکاریل به ترتیب بیشترین رشد را از لحاظ جذب نیروی انسانی و کارآفرینی در بازه زمانی دو سال بعد از عرضه اولیه سهام داشته‌ و توانسته‌اند با تخصیص بهینه منابع مالی حاصل از عرضه‌های اولیه سهام در تولید ملی، علاوه بر رشد ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی بیشترین رشد را از لحاظ جذب نیروی انسانی و کارآفرینی داشته باشند.

هامونی با اشاره به اینکه فرابورس در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از طریق تاسیس بازار SME توانسته، بستری مناسب برای تامین مالی بسیاری از شرکت‌ها را فراهم سازد، این موضوع را زمینه‌ساز رشد ۲۷ درصدی اشتغال در میان شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس عنوان کرد.

به گفته وی، این موضوع بیانگر آن است که فرابورس طی 8 سال فعالیت توانسته با تسهیل و تسریع ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و فراهم کردن بستری مناسب برای تامین مالی آن‌ها موفقیت چشمگیر و محسوسی در زمینه رشد تولید و اشتغال ملی داشته باشد.

مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه ورود به فرابورس و به طور کلی بازار سرمایه به شرکت‌های بالغ و جدید امکان تامین مالی داده و کمک می‌کند شرکت‌ها از منابع مالی به دست آمده برای پوشش هزینه‌های عملیاتی روزانه و توسعه مالی استفاده کنند، گفت: ورود به این بازار همچنین موجب کارآفرینی، رشد اقتصادی و نوآوری‌های فناورانه در بنگاه‌های اقتصاد خواهد شد.

هامونی ابراز امیدواری کرد، بازار سرمایه با هدایت جریان نقدینگی و سرمایه‌های عمومی به سمت تولید علاوه بر تقویت توان تولید داخلی می‌تواند زمینه‌ساز رشد اشتغال و در نهایت موجبات رشد، توسعه و شفافیت اقتصاد ملی باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ