کد خبر: ۵۶۴۲۸
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۵/۲۲

آخرین اظهارات طیب نیا و واکنش به عدم انتخاب در دولت جدید

آخرین اظهارات طیب نیا و واکنش به عدم انتخاب در دولت جدید

وزیر اقتصاد در آخرین روزهای حضور در باب همایون از عملکرد 4 ساله دفاع کرد و به عدم انتخاب در دولت جدید واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینکه فرصتی چهار ساله نصیبم شد تا بتوانم از دانش محدود و تجربه‌ام برای ساماندهی وضعیت اقتصادی استفاده کنم، بسیار خوشحال هستم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی ابتدای دولت یازدهم عنوان کرد: در ابتدای دولت یازدهم شرایط اقتصادی در وضعیت بسیار خطیری قرار داشت و در برقراری ثبات و آرامش و همچنین اقدامات کوتاه مدت با موفقیت‌هایی مواجه بودیم و توانستیم ثبات و آرامش را به اقتصاد برگردانیم. شرایط برای اصلاحات ساختاری و نهادی در اقتصاد فراهم شده اما ما با چالش‌های جدی مواجه هستیم.

این مقام مسئول در تشریح چالش‌های پیش روی اقتصاد گفت: عدم تعادل در نظام بودجه‌ریزی منشا بی‌نظمی در سیاست‌گذاری اقتصادی است. همچنین در حوزه نظام تامین مالی و به ویژه نظام بانکی نیاز به اصلاحات اساسی و جدی احساس می‌شود.

طیب نیا بدهی‌های به ارث رسیده به دولت یازدهم را از دیگر چالش‌های پیش رو عنوان کرد و افزود: این بدهی‌ها در شرایط نابسامانی قرار دارد، صندوق‌های بازنشستگی نیز با مشکلات فراوانی از جمله عدم تعادل‌ها و کسری‌های متعدد مواجه است.مشکلات زیست محیطی و محدودیت‌های آب هم از دیگر چالش‌های پیش رو است.

وی داشتن برنامه و گروه کاری منسجم و هماهنگ را از جمله راه‌های مقابله با چالش‌های پیش رو و حل وفصل مشکلات ذکر کرد و گفت: امیدوارم دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه اصلاحات ساختاری و نهادی موفق باشد.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم با تاکید بر این وضعیت اقتصادی در شرایط سختی قرار دارد ادامه داد: مدیریت این شرایط مستلزم هماهنگی همه ارکان نظام و استمرار همدلی و همراهی مردم با دولت و همچنین تلاش همه جانبه و منسجم مجموعه دولت است.

طیب نیا در پاسخ به سوال تغییر وزیر این وزارتخانه در دولت دوازدهم ناشی از تغییر رویکرد یا تغییر تاکتیک است، اظهار داشت: شاید این تغییر جهت ایجاد انسجام و هماهنگی در گروه اقتصادی دولت انجام شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو در دوران وزارت گفت:وزارت اقتصاد، وزارتخانه‌ای بزرگ و دارای ۴۰ الی ۵۰ سازمان مستقل و مهم است که با چالش‌هایی جدی مواجه هستند. در  ۴ سال گذشته در خصوصی سازی و در اجرای اصل ۴۴ با مشکلاتی مواجه بودیم.در زمینه بهبود محیط کسب و کار به عنوان یکی از اولیت‌های اصلی، تلاش کردم ارتباط نزدیکی با بخش خصوصی برقرار کنم و به عنوان سخنگوی آنها در دولت صحبت کنم. در این زمینه توانستم توفیقاتی کسب کنم اما این میزان کافی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر طی ۴ سال اخیر توفیقی به دست آمده نتیجه کار جمعی بوده و شاید من، کمترین نقش را در تحقق آنها داشته‌ام، عنوان کرد: من از همه توان در این دوره استفاده کردم و حتی در خواب نیز به مسائل کاری فکر می‌کردم.

طیب نیا با اشاره به هدف اصلی رشد اقتصادی در دولت یازدهم از دیدگاه خود ادامه داد:. از بین اهدافی که دولت پیگیری می کند رشد و افزایش توان تولیدی از همه مهمتر است چراکه لازمه ایجاد اشتغال ،ریشه‌کن کردن فقر،کسب قدرت جهانی و دستیابی به رشد اقتصادی است. به همین دلیل نیز در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، هدف اصلی رشد اقتصادی مستمر و پایدار اعلام شده است.

وی افزود: اگر روی ثبات و مقابله با تورم تاکید کردم به این دلیل بود که مقابله با تورم را شرط لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی می‌دانم و معتقدم چنانچه می خواهید سرمایه گذاری را تشویق کنید، ثبات در اقتصاد کلان، قوانین و همچنین محیط کسب و کار مناسب لازم است که امید می رود شرایط آن در دولت دوازدهم به شکل مناسب‌تری فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۷:۱ - ۱۳۹۶/۵/۲۲
0
0
پاسخ
بهبود محیط کسب و کار پیکش! با بستن فله ای نمادها نقدشوندگی بورس را هم از بین بردید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ