کد خبر: ۵۶۴۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۲۳

توضیحات معاون بورس درباره آخرین وضعیت ساختمان سعادت آباد
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

توضیحات معاون بورس درباره آخرین وضعیت ساختمان سعادت آباد

معاون پشتیبانی بورس تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان سعادت آباد و ارزش گذاری آن توضیح داد.

علی‌عباس کریمی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، به اظهارات یک مقام آگاه درباره آخرین وضعیت ساختمان جدید بورس تهران در سعادت آباد و اعلام فروش 1000 میلیارد تومانی واکنش نشان داد و گفت: فرآیند ساخت این بنا بعد از دریافت مجوزهای لازم و انعقاد قراردادها، از اواسط سال 92 آغاز و اکنون در مراحل پایانی است. طی دو سال اخیر شایعات متعددی درباره فروش این ساحتمان مطرح شده است.

وی ادامه داد: بخشی از شایعات ناشی از طرح سئوالات سهامداران در مجمع در مورد چگونگی بهره‌برداری از ساختمان و سناریوهای مختلف از جمله اجاره بخشی از ساختمان به نهادهای فعال در بازار سرمایه، فروش کل یا بخشی از ساختمان و ... است و بخشی دیگر از این شایعات به اظهارات شفاهی بعضی نهادها مبنی بر آمادگی آن‌ها برای خرید و یا اجاره و سناریوهای احتمالی است که به جز سناریو حفظ و نگهداری ساختمان، دیگر مسائل و احتمالات ، در حد طرح شفاهی است.

این مقام مسئول افزود: این موضوع طبیعی است که هیأت‌مدیره در مراحل پایانی ساختمان سناریوهای مختلف برای بهره‌بردای از ساختمان را مورد بحث و بررسی قرار دهد که این امر در جلسات مختلف انجام شده اما هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است. اگرچه در مورد اجاره بخش‌های تجاری ساختمان قراردادهایی با بعضی از بانک‌ها منعقد شده است.

کریمی ادامه داد: بنابراین در شرایطی که درصد پیشرفت ساختمان سعادت آباد بیش از 95 درصد است که از دو سال پیش، برخی شرکت‌ها و نهادها مانند بانک رفاه به صورت شفاهی و به دلیل بزرگ بودن ساختمان ، خواهان اجاره و یا خرید بخشی از ساختمان شده‌اند اما تاکنون هیات‌مدیره بورس تهران به جمع‌بندی برای فروش ساختمان نرسیده و فعلا" هم برنامه‌ایی به جز انتقال از ساختمان حافظ ندارد.

وی افزود: تقاضای سازمان بورس و فشار برای خرید ساختمان از طریق معاوضه با ساختمان ملاصدرا صحت ندارد و به فرض تصمیم هیأت‌مدیره مبنی بر فروش ساختمان، سازمان بورس هم به عنوان یک مشتری از طریق مجاری قانونی وارد خواهد شد. این در حالی است که شرکت‌های سهامی عام مانند بورس تهران دارای مقرراتی از جمله نحوه مزایده و مناقصه و... هستند که باید رعایت شود.

وی درباره ارزش 1000 میلیارد تومانی ساختمان هم به بورس پرس توضیح داد: واقعیت این است که به جز انجام کارشناسی محدود برای تعیین قیمت اجاره طبقه همکف به بانک‌ها، برای ارزش‌گذاری کل ساختمان از سوی کارشناسان رسمی اقدامی صورت نگرفته است. بنابراین ارزش 1000 میلیارد تومانی ساختمان هم نمی تواند صحت داشته باشد.  

به گفته کریمی، فرایند انتقال بورس تهران به ساختمان جدید از مهرماه شروع می شود و در این میان فعلا" در مورد اجاره دیگر طبقات ساختمان به متقاضیانی چون ارکان بازار سرمایه و شرکت های تامین سرمایه تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۷/۱۶
0
0
پاسخ
باسمه تعالی
اگر مبلغ 1000 میلیارد تومان برای فروش ساختمان درست باشه به هر سهم حدود 8 تومان تعلق می گیرد. این مبلغ بعد از این همه سال خیلی ناچیز است.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ