کد خبر: ۵۶۴۴۷
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۵/۲۳

کسری بودجه عربستان به ۱۹ میلیارد دلار رسید
در نیمه اول سال ۲۰۱۷:

کسری بودجه عربستان به ۱۹ میلیارد دلار رسید

وزارت دارایی عربستان اعلام کرد: کسری بودجه نیمه اول سال جاری به ۱۹.۴ میلیار دلار رسیده که کاهش ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شبکه الجزیره، وزارت دارایی عربستان با اشاره به اینکه کسری بودجه این کشور در نیمه اول سال جاری به 72.7 میلیارد ریال سعودی معادل 19.4 میلیارد دلار رسیده، تأکید کرد: این میزان از کسری بودجه به نسبت 51 درصد کمتر از کسری بودجه مشابه آن در نیمه اول سال 2016 است و دلیل اصلی آن نیز بهبود بهای نفت جهانی است.

این وزارتخانه افزود: درآمدهای نیمه اول سال جاری به 307.9 میلیارد ریال معادل 82.1 میلیارد دلار که 29 درصد افزایش داشته و میزان هزینه‌ها نیز با 2 درصد کاهش به 380.7 میلیارد ریال (101.5 میلیارد دلار) رسید.

همچنین بدهی این کشور تا اواخر ژوئن گذشته به 341 میلیارد ریال معادل 90.9 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با پایان سال 2016 حدود 8 درصد افزایش داشته است.

بنابر این گزارش، کسری بودجه عربستان در 3 ماهه نخست سال جاری 46.5 میلیارد ریال معادل 12.4 میلیارد دلار ثبت شده که کاهش 20 درصدی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 2016 را نشان می‌دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ