کد خبر: ۵۶۴۴۹
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۵/۲۳

رئیس،دبیر و اعضای مجمع تشخیص منصوب شدند/ شاهرودی رئیس، قالیباف و رییسی عضو جدید
با حکم رهبر معظم انقلاب:

رئیس،دبیر و اعضای مجمع تشخیص منصوب شدند/ شاهرودی رئیس، قالیباف و رییسی عضو جدید

رهبر معظم انقلاب در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.

در این رویداد، محمد باقر باقر قالیباف و سید ابراهیم رییسی به عنوان اعضای جدید منصوب شدند و عضویت محمود احمدی نژاد تمدید شد.

متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

خداوند علیم و قدیر را سپاس می‌گویم که با کمک و هدایت خود، مجمع تشخیص مصلحت را بر ادای وظائف خطیر آن موفق فرمود و این نهاد قانونی در بیش از ربع قرن توانست نقشی اثرگذار در اداره‌ی کشور داشته باشد. لازم می‌دانم از همه‌ اعضاء و کارگزاران این نهاد تشکر کنم و یاد درگذشتگان این مجموعه را گرامی بدارم، مخصوصاً جناب هاشمی رفسنجانی که از استوانه‌های سیاسی بودند و سال‌ها مسئولیت سنگین ریاست این مجمع را برعهده داشتند، و نیز جناب حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی،جناب عسگراولادی و جناب حسن حبیبی رحمة‌الله‌علیهم.

اکنون با آغاز دوره‌ی جدید این نهاد، به حکم تجربه‌های ارزنده‌ی موجود، تغییراتی در ساختار و محتوا ضروری می‌نماید که عمدتاً عبارت است از:

سامان بخشیدن به مجموعه‌ی سیاست‌های کلّی و بازنگری در عناوین و نیز در فرآیند تعیین و تنظیم آن

سامان بخشیدن به مسأله‌ی نظارت بر اجرای سیاست‌ها

سازوکار لازم برای ارزیابی کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها

ایجاد انسجام کامل در ساختار تشکیلاتی و مدیریتی و تمرکز برنامه‌ها بر اساس آئین‌نامه‌ی مصوّب

چابک‌سازی تشکیلات و حذف بخش‌های موازی و غیر ضرور

به جز اینها تغییرات اصلاحی دیگری نیز در خلال کار و در سایه‌ی دقّت نظر دست‌اندرکاران و انعطاف‌پذیری تشکیلات، لازم خواهد نمود و به کار گرفته خواهد شد انشاءالله.

با عنایت به آنچه گفته شد آیت الله حاج سیّدمحمود هاشمی شاهرودی را به ریاست و جناب محسن رضائی را به دبیری مجمع تشخیص مصلحت و اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را به عضویت آن در دوره‌ی پنج‌ساله‌ جدید منصوب می‌کنم.

اشخاص حقوقی:

الف) رؤسای محترم سه قوه

ب) فقهای معزّز شورای نگهبان

ج) رئیس ستاد کل نیروهای مسلّح

د) دبیر شورایعالی امنیت ملّی

ه) وزیر یا رئیس دستگاهی که موضوع مورد بحث، به آن دستگاه مربوط است

و) رئیس کمیسیون متناسب با موضوع بحث از مجلس شورای اسلامی

اشخاص حقیقی:
آیات و حجج اسلام حاج سیّدمحمود هاشمی شاهرودی، حاج شیخ احمد جنتی، امینی نجف‌آبادی، موحدی کرمانی، ناطق نوری، حاج شیخ حسن صانعی، محسنی اژه‌ای، مجتهد شبستری، سیّدابراهیم رئیسی، درّی نجف‌آبادی، محمّدی‌عراقی، مجید انصاری، مصباحی‌مقدم.

و حضرات:

غلامرضا آقازاده، علی آقامحمّدی، محمود احمدی‌نژاد، محمّدجواد ایروانی،محمّدرضا باهنر، احمد توکّلی، سعید جلیلی،غلامعلی حدّادعادل،داود دانش‌جعفری،پرویز داودی، محسن رضائی، سیّدمحمد صدر،محمّدحسین صفارهرندی، محمّدرضا عارف، محمّد فروزنده، سیّدحسن فیروزآبادی، محمّدباقر قالیباف، حسین محمّدی، حسین مظفّر، سیّدمصطفی میرسلیم، سیّدمحمّد میرمحمّدی، سیّدمرتضی نبوی، علی‌اکبر ولایتی، صادق واعظ‌ زاده،احمد وحیدی.

حضرات را به حضور،اتقان و دقّت در تشخیص مصلحت و نیز به صلاح و سداد و انصاف دعوت می کنم و توفیق و هدایت الهی را برای خود و آنان مسألت می‌نمایم. نکات یاد شده در پیوست این حکم لازم است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ