کد خبر: ۵۶۴۵۵
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۲۳

۳ عامل مهم برای رشد بلند مدت بازارسرمایه و سودآوری یک گروه
رییس هیات مدیره یک مشاور سرمایه گذاری اعلام کرد:

۳ عامل مهم برای رشد بلند مدت بازارسرمایه و سودآوری یک گروه

رییس هیات مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی با بیان ۳ عامل مهم دربازارسرمایه گفت:با رشد قیمت جهانی فلزات، رشد سوداوری شرکت های این گروه در پیش است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اسلامی بیدگلی درباره عوامل تاثیر گذار بر رشد بازار سرمایه با اشاره به اینکه ثبات در مسایل سیاسی باعث کاهش ریسک های سیستماتیک بازار سرمایه می شود به سنا گفت: زمانی که ثبات سیاسی برقرار است بازار سرمایه نیز با کاهش ریسک های سیستماتیک مواجه می شود که این موضوع منجر به بهبود انتظارات خواهد شد.

وی دومین موضوع موثر در بهبود بازار سرمایه را نرخ سود بانکی دانست و افزود: در صورتی که اعلام برنامه های بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و پرداخت سود علی الحساب 15 درصدی اجرایی شود باعث بهبود بلند مدت بازار سرمایه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نرخ بالای بهره در اقتصاد یکی از موانع اصلی رشد بازار سرمایه است و در صورتی که مدیران بانک مرکزی در مسیر کاهش این نرخ قدم بردارند، یکی از مشکلات مهم این بازار برطرف خواهد شد.

اسلامی بیدگلی با اشاره به دو موضوع داخلی که می تواند باعث رونق پایدار بازار سرمایه شود، گفت: در بازارهای خارجی نیز شاهد رشد همزمان و قابل توجه قیمت کالاهای فلزی، معدنی، برخی پتروشیمی ها و اندکی نفت بودیم.بخش عمده ای از رشد بازار سرمایه متاثر از افزایش سودآوری شرکت هایی است که به رشد قیمت های جهانی بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت های جهانی سرعت قبل را ندارد، افزود: با وجود اینکه رشد قیمت فلزات در بازارهای جهانی با سرعت قبل نیست اما به دلیل فاصله قابل توجه قیمت بازار با بودجه شرکت ها ، رشد سوداوری را برای شرکت های این گروه می توان متصور بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ