کد خبر: ۵۶۴۶۳
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۵/۲۳

قطعه‌سازان از جزئیات قراردادهای رنو و پژو بی خبرند
سخنگوی انجمن :

قطعه‌سازان از جزئیات قراردادهای رنو و پژو بی خبرند

در حالی رئیس انجمن قطعه‌سازان خبر از داخلی سازی ۷۰ درصدی تولید محصولات پژو تا پایان سال ۹۷ می دهد که سخنگوی این انجمن از بی اطلاعی قطعه‌سازان برای آماده شدن داخلی‌سازی قطعات پژو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، رضا رضایی در نشستی خبری اظهار داشت: در قرارداد جدید با رنو ایجاد هفتمین واحد تحقیق و توسعه این شرکت در ایران پیش‌بینی شده و علاوه بر این صادرات 30 درصدی قطعات و خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته که وزیر جدید صنعت باید به این موضوع توجه ویژه کند.

وی عنوان کرد: در پی قرارداد پژو،‌بیش از 100 قرارداد نیز با خودروسازان منعقد شده تا امکان تولید برخی قطعات محصولات جدید فراهم شود.با آماده کردن قالب‌ها و تولید قطعات در پایان سال 97 به داخلی سازی 70 درصدی تولید محصولات پژو دست خواهیم یافت.

این مقام انجمن تصریح کرد: در سال 95 صنعت خودروسازی سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی داشت که این مساله نشان دهنده اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد است.متاسفانه صنعت خودروسازی طی سال‌های گذشته برون‌گرا نبوده و تا زمانی که به روز رسانی نشود نمی‌توانیم حضور موثری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه از 1200 قطعه‌ساز فعال ، 500 قطعه‌ساز دارای اعتبار مستند هستند، گفت: اگر موانع موجود برطرف شود تعداد زیادی از قطعه‌سازان می‌توانند به روز رسانی کرده و قطعات لازم برای خودروهای جدید را تولید کنند.

فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز با بیان اینکه از جزئیات قراردادهای رنو و پژو اطلاعی نداریم،گفت: این انتقاد وجود دارد که اکثر قطعه‌سازان هنوز از جزئیات این قراردادها مطلع نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند آمادگی لازم را برای تولید قطعات داشته باشند.

وی تصریح کرد: قبلا به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام کرده بودیم که قطعه‌سازان نیز باید در جلسات با رنو و پژو حضور داشته باشند و در جریان نحوه قرارداد و پیشرفت آن قرار گیرند ولی این اتفاق نیفتاده است.

بهنیا با بیان اینکه هیچ آماری از روند افزایش داخلی سازی پژو 2008 نداریم، گفت: حق اعضای انجمن است که از روند داخلی سازی مطلع باشند. در غیر این صورت اگر قدم‌ها محکم برداشته نشود ممکن است اتفاقی که درمورد قرارداد تولید تندر 90 افتاد، تکرار شود.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ